در آستانه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل:

مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان پیامی صادر کرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۶:۲۰:۱۰
کد خبر: ۷۷۱۱۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان پیامی صادر کرد
مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان زنجان در آستانه ی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دفاع جزیی از هویت یک ملت است، هر ملتی که به فکر دفاع نباشد زنده نیست."مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)"

پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی مؤثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران برای رسیدن به رشد و پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار و یکی از برنامه های امنیت ملی و داخلی کشور از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه‌جانبه است.

این امر به خصوص در دورانی که دولت‌های استکباری مستمراً در حال فتنه و دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت ژئوپولیتیکی بسیار حساس و داشتن نظام منحصر به فرد مردمسالاری دینی و به طبع آن وجود دشمن می‌باشد از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

در این راستا مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با نگرشی ژرف و دوراندیشی بلند نسبت به تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی و همچنین درک ضرورت های دفاعی کشور، رویکرد و افق جدیدی از پدافند غیرعامل را مطرح و تعریفی باز و موسع از پدافند غیرعامل داشته و بر دائمی بودن، اجرائی و عملیاتی کردن و استمرار آن تأکید دارند. همچنین تقویت بنیه دفاعی، توجه به مصون سازی زیرساخت ها و مراکز ثقل با توجه به اصول پدافند غیرعامل برای افزایش بازدارندگی و ارتقای پایداری کشور از جمله سیاست ها و برنامه های ریاست محترم جمهوری و دولت تدبیر و امید می باشد.

همچنین نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم‌له مبنی بر اینکه «پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود، برای همیشه نه برای یک مقطع خاص» ؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون‌سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

درآستانه فرا رسیدن روز پدافند غیرعامل و بزرگداشت هفته آن، این احساس نیاز وجود دارد که با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی، اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه مورد تأکید بیشتری واقع شود و برای توفیق در آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم تمهید گردد.

بی تردید هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی خواهد بود تا کلیه مسئولین و مدیران میهن عزیز ایران اسلامی با اندیشه ای راهبردی این وظیفه ملی را که در منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) نیز بر آن تاکید گردیده است و محققاً کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به دنبال خواهد داشت، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند .

اینجانب در این ایام سرشار از نور و صفای حماسه حسینی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل ، توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ سازی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیر عامل در بین آحاد جامعه علی الخصوص فرهنگیان و دانش آموزان عزیز را از خداوند متعال خواستارم .

مریم رشتچی

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز