در جلسه شورای اداری استان زنجان:

رشوه به شیرینی و پول چایی تبدیل و غیبت نیز تبدیل به تحلیل شده است

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۴:۵۸:۱۵
کد خبر: ۷۸۰۴۲۹
رشوه به شیرینی و پول چایی تبدیل و غیبت نیز تبدیل به تحلیل شده است
آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای اداری استان زنجانبا اشاره به اینکه این رویه خوبی است که آغاز جلسه شورای اداری دوستان و مدیران محترم به ویژه مدیرانی که ارتباط مستقیمی با اقتصاد مقاومتی و مقابله با تهدیدهای دشمن که وجود دارد یک گزارش مختصری را ارائه دهند، تصریح کرد: خیلی خوب است که در کنار ارائه گزارش‌ها تنگناهای موجود با ارائه راه‌‎حل‌های پیشنهادی رفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: فقط کاستی‌ها را گفتن جز ایجاد روحیه یاس نتیجه دیگری نخواهد داشت و گاهی انتقادات بیان نقص‎ها اگر در کنارش راحتی نباشد در واقع هم تضعیف روحیه است و هم خروجی آن یک نوع انتقام محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه ضمن تبریک به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) افزود: پیامبر اکرم (ص) هم خاتَم و هم خاتِم است و اگر در قالب یک جمله بخواهیم بدانیم که روح کلی ماموریت پیامبر اکرم (ص) چه بود خود آن بزرگوار در عرصه‌های مختلف وقتی سختی کار نبوت را بیان کردند و فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

وی با اشاره به 23 سال زجر و خون و دل پیامبر اکرم (ص) برای آوردن طرحی نو که باید ادامه داشته و نیاز هدایتی بشر را تامین کند، گفت: فلسفه اصلی بعثت پیامبر اکرم (ص) به کمال رساندن اخلاق بوده است و در چنین شرایطی توصیه قرآن به ما این است که انسان در مسیر تربیت مدل نیاز دارد و کاملترین مدل پیامبر اکرم (ص) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید همه ما خودمان را ارزیابی کنیم که چقدر به این معیارها نزدیک‌تر بوده‌ایم که هر قدر نزدیک بوده‌ایم جامعه نیز همین موقعیت را داشته است، گفت: روایات متعددی نیز از پیامبر اکرم (ص) شنیده شده است که ما در جامعه به ویژه در بحث اخلاق مشکلات زیادی می‌بینیم.

رشوه به شیرینی و پول چایی تبدیل شده است

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تاکید بر رعایت مکارم اخلاقی در جامعه اسلامی افزود: متاسفانه امروز کسی نیست که در جامعه باشد و یا غیبت نکند و یا غیبت نشنود و متاسفانه برخی از گناهان در جامعه اسمش عوض شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در جامعه اسم برخی از گناهان عوض شده و همین موجب شده که قبح این گناه نیز کمتر شود، گفت: رشوه به شیرینی و پول چایی تبدیل و غیبت نیز تبدیل به تحلیل شده است.

آیت‌الله خاتمی گفت: امروز دروغ و حرام‌‎خوری در جامعه ما قبحش را در برخی از جاها از دست داده و اصلا عنوان واژه عوض شده است، مثلا هر کسی بیشتر می‌دزدد زرنگ و آدم با جربزه نام می‌گیرد پس از اخلاق دور شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی موارد وقتی نواقص گفته می‌شود اول دیگران را می‌بیند در صورتی که در قرآن گفته شده است که اول از خودمان آغاز کنیم، گفت: آبروداری، حفظ حرمت یک مومن از موارد مهم دین اسلامی است، اما آبروبری و حرمت‌شکنی در جامعه ما به بهانه نگاه‌های جناحی بیشتر شده است.

وی گفت: فرقی ندارد او یک جناح و ما جناح دیگر هر دو یکی است و فرقی ندارد، چون حرمت افراد از حرمت خانه کعبه بیشتر است.

آیت‌الله خاتمی افزود: کافی است یک نفر یک کلمه بگوید و آن کلمه را بغل دستی خوشش نیاید و نیت‌خوانی از مسائلی است که حرمت‌شکنی را در جامعه رواج داده است پس باید از خودمان آغاز کنیم و به اخلاقی برسیم که مورد نظر پیامبر اکرم (ص) بود.

 

نظر شما