در دیدار با فرمانده انتظامی استان و جمعی از کارکنان این فرماندهی؛

استاندار زنجان: جایگاه پلیس در جامعه به درستی فرهنگ سازی شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۸:۲۳:۲۴
کد خبر: ۷۸۱۰۹۰
استاندار زنجان: جایگاه پلیس در جامعه به درستی فرهنگ سازی شود
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید با درک درست شرایط، جایگاه پلیس در جامعه فرهنگ سازی شود، افزود: شرایط خوب امنیتی در زنجان حاکم است و باید برای ارتقای شاخص های فعلی نیز تلاش کرد و تعلل های صورت گرفته در ایجاد بسترهای فرهنگی باید جبران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در دیدار با فرمانده انتظامی استان و جمعی از کارکنان این فرماندهی، با بیان اینکه ارتباط نزدیکی با فعالیت های نیروی انتظامی در کشور داشته ام، اظهار کرد: اعتقاد دارم که جایگاه و منزلت این حوزه توسط برخی افراد جامعه درک نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع ابتلا به مواد مخدر یک مسئله اجتماعی است، افزود: این موضوع در ابتدا به خانواده مربوط بوده و می تواند متولیان دیگری داشته باشد اما شاهدیم که برای مقابله با این معضل، همه نگاه ها تنها به نیروی انتظامی دوخته شده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه علت گمنامی نیروی انتظامی این است که بستر هر مسئله امنیتی منحصر به نیروی انتظامی شده است، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در آمار تصادفات باشد ابتدا نیروی انتظامی مخاطب قرار می گیرد، در حالی که سایر حوزه ها همچون حمل و نقل و مسائل فرهنگی نیز در این راستا دخیل هستند.
وی بر ضرورت مشارکت در امنیت جامعه تاکید کرد و گفت: باید بخش های مختلف همچون شوراهای اسلامی شهر و روستا به کمک پلیس بیایند و مردم نیز مشارکت داشته باشند، پرونده هایی که می توان با مشارکت مردم تعیین تکلیف کرد نباید زمان و انرژی نیروی انتظامی و قوه قضائیه را بگیرد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود نیز به شرایط منطقه ای اشاره کرد و گفت: با تمام تلاش هایی که آمریکا در منطقه انجام داده است، نتوانسته سیاست های خود را عملیاتی کند و شاهدیم در کشورهای مختلف منطقه، تلاش های آمریکا پاسخ نداده است.
وی با بیان اینکه نمی گوییم شرایط خوب است اما شرایط بد هم نیست، اظهار کرد: شاهد تهدید های مختلفی از طرف دشمن چه در بخش نظامی و چه در بخش اقتصادی هستیم، اما نباید از مسائل اجتماعی غفلت کرد، چرا که دشمن تلاش می کند که ناکارآمدی و ناامیدی در جامعه ایجاد کنند، که باید با همدلی و همبستگی از این شرایط عبور کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز