در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در زنجان:

استاندار زنجان: کنسولگری عراق جهت سهولت در اخذ ویزا در زنجان دایر می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۷:۰۹:۲۶
کد خبر: ۷۸۱۸۰۳
استاندار زنجان: کنسولگری عراق جهت سهولت در اخذ ویزا در زنجان دایر می‌شود
استاندار زنجان با بیان این که دشمنان، جو روانی منفی ایجاد می کردند تا مسلمانان حضور کمرنگی در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی داشته باشند، گفت: حضور مسلمانان و به‌ویژه ایرانیان در پیاده‌روی اربعین امسال علیرغم تبلیغات منفی دشمنان، بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشت که نشان از مانور معنوی مسلمانان داشته و مایه مباهات است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در زنجان، تصریح کرد: مسلمانان جهان و به‌ویژه زائرین ایرانی ثابت کردند که خون شهدای کربلا تنها خونِ حقیقتِ همیشه تاریخ است و حرکت مذبوهانه دشمنان، خللی در حرکت عظیم مسلمانان ایجاد نمی‌کند.
وی با اشاره به این که آمریکا و ایادی آن‌ با میلیاردها دلار هزینه از تمام بضاعت خود در منطقه استفاده کردند تا توسط مسلمانان قلابی و ساختگی خود مانند داعش، منطقه را به آشوب بکشند، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها بر این بود که مسلمانان و به‌ویژه مردم ایران را ناامید کرده و با تبلیغات منفی خود، کشور ایران را جامعه ناآرامی نشان دهند اما خوشبختانه در ایران، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه با شکست مواجه شدند.
حقیقی ادامه داد: ایران کشوری قدرتمند و دارای اقتدار است که اعتنایی به جو روانی ایجاد شده ندارد.
استاندار زنجان با اشاره به اخذ ویزای زائرین زنجانی از پایتخت، گفت: وقتی 27 هزار نفر از استان زنجان به این همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند شایسته است کنسولگری موقت عراق در زنجان دایر شود تا زائرین با سهولت نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند که در این زمینه تلاش می‌شود.
وی با تاکید بر ارزیابی و آسیب‌شناسی اقدامات و عملکرد ستاد اربعین استان، خاطرنشان کرد: برای اعزام 70 هزار زائر به حج تمتع، نیاز به برگزاری جلسات متعدد، اقدامات و هماهنگی‌های مختلف است. لذا طبیعی است در پیاده‌روی اربعین حسینی که بیش از 2 میلیون زائر، قصد شرکت در آن را دارند با مشکلاتی مواجه شوند.
حقیقی، افزود: البته با عنایت خداوند و سیدالشهدا(ع) این زائرین با کم‌ترین مشکلات به پیاده‌روی، اعزام می‌شوند اما باید آسیب‌شناسی شود تا زائرین از لحاظ کمّی و کیفی، حضور بهتری داشته و بتوان سرویس‌ها و خدمات شایسته‌تری به آن‌ها ارائه داد.
این مقام مسئول با اشاره به این که مشکلات و مسائل زائرین اربعین حسینی نسبت به گذشته، کم‌تر شده است، ادامه داد: یکی از مشکلات زائرین به هنگام بازگشت به داخل کشور است به‌گونه‌ای که در حین مراسم در کشور عراق، موکب‌های بسیاری جهت پذیرایی از زائرین وجود دارد اما پس از اربعین و در داخل مرز ایران، موکب‌های پذیرایی هنگام برگشت زائرین، محدود است که باید برای داخل کشور نیز برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان این که تمام خادمین اربعین حسینی به دلیل عشق، ارادت و احترام به سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) در برگزاری این مراسم، زحمت زیادی کشیده اند، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا محوریت و مدیریت پیاده‌روی اربعین حسینی با مردم باشد و مدیران اداری فقط پشتیبانی کنند.
حقیقی با تقدیر از زحمات اعضای شورای تامین استان نیز، گفت: مسئولین امنیتی، علاوه بر تلاش برای تامین امنیت در عراق، امنیت داخل کشور را نیز تامین کردند تا مشکلی در برگزاری مراسم اربعین حسینی در مساجد، محلات، روستاها و شهرها پیش نیاید که جای تقدیر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز