استاندار زنجان خواستار شد؛

پیگیری جدی شهرداران استان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۹:۲۶:۳۴
کد خبر: ۷۸۴۹۴۷
پیگیری جدی شهرداران استان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی
استاندار زنجان با اشاره به محدودیت های اعتباری در شهرداری های استان، گفت: شهرداران استان باید برای جذب سرمایه گذاری جهت تکمیل و اجرای پروژه های شهری و توسعه شهرها تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان فتح اله حقیقی در نشست تخصصی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان زنجان که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد، با بیان اینکه باید سرمایه خرد بومی و داخلی برای توسعه شهر جذب و بکارگیری شود، افزود: گرچه توجه به سرمایه گذاری های بزرگ حائز اهمیت است اما باید توجه بیشتری به سرمایه گذاران بومی و خرد صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید دنبال ارائه راهکارهای عملیاتی برای توسعه شهرهای استان باشیم، افزود: باید برای موضوعات مختلف برنامه ارائه داد و در خصوص مسائل فرهنگی نظیر: تفکیک زباله از مبداء، کاهش تخلفات شهرسازی و... اقدامات موثر انجام شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات مربوط به ارزش افزوده، فرصت مناسبی برای توسعه شهرهای کوچک است، یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که مردم در شهر رغبت لازم برای استفاده از بخش حمل و نقل عمومی را بیش از گذشته داشته باشند.
وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت های بالایی برای توسعه دارد، اظهار کرد: استان زنجان تا شعاع 400 کیلومتری، 50 درصد جمعیت و ظرفیت کشور را می تواند پوشش دهد و در شعاع 250 کیلومتری عمده صادرات و واردات کشور قرار دارد.
حقیقی استفاده شهرداران استان از ظرفیت های قانونی کشور برای توسعه بیشتر را خواستار شد و گفت: می‌خواهیم 30 تا 40 اتوبوس شهری از ظرفیت های ملی برای شهرهای استان اختصاص یابد و از اعتبارات و تسهیلات مربوط به طرح پست بانک جهت توسعه حمل و نقل و... برای استان فرصت های بیشتری ایجاد شود.
استاندار زنجان بر ضرورت پیگیری ظرفیت های ملی تعریف شده در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: فرصت های مناسبی در این حوزه وجود دارد که یکی از اولویت های مهم در استان پیگیری ظرفیت های این بخش برای توسعه شهرهای استان خواهد بود.
وی به جایگاه شوراها در کشور نیز اشاره کرد و گفت: توجه به جایگاه شوراها از اصول مهم قانون اساسی است و باید این جایگاه برای آن ها بیش از گذشته تقویت شود.

 

نظر شما