رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان:

برای نختسین بار در کشور عملیات اجرائی بازیافت کاغذ تحریر در استان زنجان آغاز شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۸:۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۸۶۲۸۲
برای نختسین بار در کشور عملیات اجرائی بازیافت کاغذ تحریر در استان زنجان آغاز شد
فغفوری در خصوص محل تامین آب مورد نیاز بازیافت کاغذ تحریر گفت خروجی آب از خط تولید فاز اول شرکت راشا کاسپین در طرح توسعه مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت در جریان بازدید مدیر کل بازرسی استان از بخش های مختلف شرکت راشا کاسپین گفت طرح توسعه این شرکت جهت بازیافت کاغذ تحریر با سرمایه گذاری 4500 میلیارد ریال آغاز گردیده است .

وی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی پروژه بازیافت کاغذ تحریر گفت با راه اندازی این خط زمینه اشتغال 300 نفر دیگر در شرکت راشا کاسپین فراهم می شود

این مقام مسئول از پیگیری های سرمایه گذار طرح جهت بهره برداری از خط  بازیافت کاغذ تحریر در اردیبهشت سال آینده خبر داد

فغفوری در خصوص محل تامین آب مورد نیاز بازیافت کاغذ تحریر گفت خروجی آب از خط تولید فاز اول شرکت راشا کاسپین در طرح توسعه  مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

لزوم توجه جدی به فرهنگ سازی در  خصوص تفکیک زباله از مبدا از مباحثی بود که فغفوری با اشاره به آن گفت مواد اولیه کارخانه راشا کاسپین کاغذهایی که به صورت زباله جمع آوری می گردد اما متاسفانه به دلیل عدم تفکیک زباله از مبدا ، هزینه جمع آوری و تفکیک زباله ها بسیار بالا است 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان  با استقرار و راه اندازی خطوط بازیافت کاغذ در زنجان ، دیگر نباید به کاغذ با عنوان زباله نگریست بلکه یک ثروت ملی است که با همکاری مردم در تفکیک آن از سایر زباله ها  کمک شایانی در حفظ محیط زیست  و جنگلها صورت می گیرد .

شایان ذکر است در حال حاضر شرکت راشا کاسپین با سرمایه گذاری 7000 میلیارد ریال و اشتغال زایی 530 نفر در زمینه بازیافت کاغذ فعالیت می کند که با راه اندازی طرح بازیافت کاغذ تحریر در اردیبهشت سال آینده  300 نفر به اشتغال این کارخانه افزوده می شود .

 

 

نظر شما