در پایان چهار میزبانی زنجان دررشته‌های موی تای دختران و پسران، بدمینتون و سنگنوردی؛

تحلیلی بر میزبانی و نتایج زنجان در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۰:۲۵:۲۰
کد خبر: ۷۸۶۴۲۹
تحلیلی بر میزبانی و نتایج زنجان در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی
مسابقات استعدادهای برتر ورزشی در چهار رشته به میزبانی زنجان پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ چهار میزبانی در رشته‌های موی تای دختران و پسران، بدمینتون و سنگنوردی و پس از تهران، بیشترین میزبانی در بین استان‌های کشور
 مسابقات استعدادهای برتر ورزشی در چهار رشته به میزبانی زنجان پایان یافت.
نخستین مسابقاتی که به میزبانی زنجان آغاز شد، مسابقات سنگنوردی استعدادهای برتر ورزشی بود، رشته‌ای که زنجان از قطب‌های این رشته ورزشی محسوب می‌شود و قهرمانانی از جمله الناز رکابی و ... در این بخش از افتخارآفرینان ملی محسوب می‌شوند، در این بخش تیم‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند تا در پایان در ماده سرعت و در گروه اول (۱۲ و ۱۳ سال) کیارش کرخی از خراسان‌رضوی، امیرحسین ایران‌شاهی از تهران و امین توکلی‌نسب از خراسان‌شمالی و در گروه دوم (۱۴ و ۱۵ سال) سیدرضا تقی‌پور از خراسان‌رضوی، بنیامین زنگی‌آبادی از سیستان و بلوچستان و یوسف خورشیدهمدانی از خراسان‌رضوی نیز اول تا سوم شدند.
در ماده بولدرینگ و در گروه اول (۱۲ و ۱۳ سال) امین سعادتمند از خراسان‌رضوی، ماهان عطایی از فارس و رضا قبیشاوی از خوزستان و در گروه دوم (۱۴ و ۱۵ سال) محمد یوسفی از خراسان‌رضوی، رادین فروغیان از تهران و سیدرضا تقی‌پور از خراسان‌رضوی به ترتیب در رده اول تا سوم ایستادند.
در ماده سرطناب و در گروه اول (۱۲ و ۱۳ سال) امین توکلی‌نسب از خراسان‌شمالی، امیرحسین ایران‌شاهی از تهران و علی‌اصغر عمارلو از خراسان‌رضوی در رده‌های اول تا سوم و در گروه دوم (۱۴ و ۱۵ سال) سیدرضا تقی‌پور از خراسان‌رضوی اول شد، محمدرضا نوری از زنجان بر سکوی نایب‌قهرمای ایستاد و محمد یوسفی از خراسان‌رضوی در رده سوم قرار گرفت.
در ماده کمباین نیز در گروه اول (۱۲ و ۱۳ سال) امین سعادتمند از خراسان‌رضوی، امیرحسین ایران‌شاهی از تهران و امین توکلی‌نسب از خراسان‌شمالی و در گروه دوم (۱۴ و ۱۵ سال) محمد یوسفی و سیدرضا تقی‌پور هر دو از خراسان‌رضوی و محمدرضا نوری از زنجان در رده‌های اول تا سوم ایستادند.
در این بخش بر اساس ارزیابی‌های مسوولان فدراسیون استعدادهای خوبی با یکدیگر رقابت کردند که بسیاری از این ورزشکاران ظرفیت تبدیل به قهرمانانی فراملی در آینده را دارند.
اما مسابقات موی تای دختران در ابهر نیز همزمان با مسابقات سنگنوردی آغاز شد تا در این بخش تیم گمنام کهگیلویه و بویراحمد در ناباوری قهرمانی را از آن خود کند، در بخش پسران نیز که مسابقاتش از 9 آذرماه آغاز شد تیم آذربایجان غربی موفق شد بالاتر از دیگر رقبا عنوان قهرمانی را کسب کند و تیم البرز نیز نایب قهرمان شد.
مسوولان فدراسیون ورزش های رزمی تاکید بسیار بالایی بر روی این مسابقات داشتند چرا که حضور موی تای در مسابقات آسیایی و المپیک جوانان برای چهار سال آینده قطعی شده و این ورزش در لیست انتظار برای ورود به المپیک قرار دارد.
اما مسابقات بدمینتون پسران استعدادهای برتر ورزشی نیز در حالی در زنجان با حضور 28 تیم از سراسر کشور آغاز شد که زنجان قطب اصلی این ورزش در کشور محسوب می‌شود و رئیس هیات استان نیز مسوول کمیته استعدادیابی فدراسیون بدمینتون است.
به گفته دبیر فدراسیون بدمینتون برگزاری مسابقات بهترین نوع استعدادیابی در این رشته ورزشی است و در حالی که مسابقات تا 9 آذر در زنجان ادامه داشت این تیم کرمانشاه بود که در بخش تیمی عنوان قهرمانی را کسب کرد و زنجان نایب قهرمان شد.
استان زنجان با قبولی چهار میزبانی در رشته‌های موی تای دختران و پسران، بدمینتون و سنگنوردی بیشترین میزبانی در بین استان‌های کشور را داشت، استانی که به لحاظ دارا بودن سخت افزارهای و زیر ساخت های خوب ورزشی در بین استان های کشور جایگاه خوبی دارد و در هر چهار میزبانی این دوره نیز مسابقات را در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار کرد که با رضایت بسیار خوب مسولان فدراسیون های مذکور و همچنین نمایندگان وزارت ورزش و جوانان همراه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز