در جلسه بررسی مسائل و طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان؛

استاندار زنجان:با توسعه مراکز درمانی موجود، سرانه تخت های بیمارستانی استان ارتقاء یابد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۵۷:۴۱
کد خبر: ۷۸۷۰۷۱
استاندار زنجان:با توسعه مراکز درمانی موجود، سرانه تخت های بیمارستانی استان ارتقاء یابد
استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان بدلیل مرکزیت در قطب 6 کشوری باید از سرانه تخت بیمارستانی بیشتری نسبت به متوسط کشور برخوردار باشد، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور ایجاد تخت و گسترش تخت های بیمارستانی عمومی و تخصصی و ساخت مراکز درمانی جدید هزینه های بالایی را نیاز دارد ولی با توسعه بیمارستان ها و مراکز درمانی موجود می توان با هزینه کمتر، سرانه تخت های بیمارستانی استان را ارتقاء بخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه بررسی مسائل و طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، طرح توسعه بیمارستان ولیعصر زنجان را از طرح های مهم و اولویت دار حوزه بهداشت و درمان استان توصیف کرد و گفت: افزایش سرانه تخت های بیمارستانی استان با عضویت اعضای شورای شهر در هیئت امنای بیمارستان ها و نظارت دقیق بر هزینه ها با سهولت امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از وجود پزشکان بسیار ماهر و متخصصی برخوردار است، اضافه کرد: با وجود نیروی متخصص پزشکی در استان، متاسفانه سرانه تعداد تخت های بیمارستانی استان با میانگین کشور همخوانی ندارد و در حالی که 2.4 سرانه تخت در کشور گزارش شده، این آمار در زنجان 1.65 است و 75 صدم درصد سرانه تخت استان به نسبت کشوری پایین‌تر می باشد که باید افزایش یابد.

مقام عالی اجرایی استان ابراز امیدواری کرد: با مشارکت اعضای شورای شهرها، اقدامات توسعه و عمران شهریی به کارهای ماندگار شوراها تبدیل شود.

استاندار زنجان همچنین به دیدارهای اخیر خود با مدیران عامل برخی از بانک های کشور درخصوص پیگیری مسائل مالی پروژه های استان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با پیگیری های جدی مسائل مالی کارخانه های فعال و پروژه های مهم استان را برطرف نماییم.

نماینده عالی دولت در استان، موضوع ایجاد اشتغال را از دیگر مسائل اولویت دار و مهم استان و کشور برشمرد و تصریح کرد: باید در ایجاد اشتغال کوشا باشیم.

 

نظر شما