در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان:

استاندار زنجان:راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی، فرهنگسازی و نهادینه کردن ارزش ها است

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۸:۳۳:۳۰
کد خبر: ۷۸۷۲۵۱
استاندار زنجان:راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی، فرهنگسازی و نهادینه کردن ارزش ها است
استاندار زنجان بر ضرورت توجه به ارائه آموزش های پیش از ازدواج به جوانان تاکید کرد و گفت: در حوزه خانواده نباید غفلتی صورت گیرد و باید مسائل به صورت ریشه‌ای و با ارائه آموزش های لازم رفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه شورای اجتماعی استان، با اشاره به اینکه باید با استفاده از فناوری های نوین، موضوعات و شاخص های کیفی را بصورت کمی بیان و بررسی نماییم، اظهار کرد: درخصوص موضوعات حوزه اجتماعی نیز با بهره گیری از علم آمار و تعاریف صحیح از مسائل اجتماعی باید اطلاعات درست را بصورت کمی تحلیل و ارزیابی کرد.

وی به ویژگی های شاخص استان زنجان نظیر؛ برخورداری از هیئات مذهبی فعال، سازمان های مردم نهاد و اقدامات مذهبی که الگوی سایر استان ها می باشد، اشاره کرد و با بیان اینکه استان زنجان در زمینه اعتیاد، یکی از پاک ترین استان های کشور به شمار می آید، افزود: در چنین استانی انتظار می رود که آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خشونت و طلاق در سطح پایینی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطر نشان کرد: در استان زنجان باید یک یا دو موضوع از آسیب های اجتماعی را بصورت ویژه مورد توجه قرار داد و با تمرکز جدی روی این موضوعات خاص و جذب اعتبارات کشوری، به اجرای طرح های مقابله ای جهت کنترل و کاهش آن موضوعات خاص پرداخت تا بصورت پایلوت و الگوی کشور، عملیاتی شود.

مقام عالی اجرایی استان، راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را فرهنگسازی مناسب عنوان کرد و گفت: راه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تنها تکیه بر اعتبارات دولتی و یا استفاده از توان نیروهای امنیتی و قضایی نیست بلکه باید از طریق فرهنگسازی مناسب و نهادینه نمودن ارزش ها، با اعتقاد و ایمان کامل به اجرای طرح های عملیاتی بپردازیم.

استاندار زنجان بالا بودن سرانه مطالعه در استان زنجان و وجود سرمایه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فعال در استان زنجان را از ثروت های مهم در این استان برشمرد و تصریح کرد: باید از توان این سرمایه های اجتماعی که بدلیل ویژگی های هویتی خاص خود، بهترین تصمیم سازان در کنار مدیران هستند به نحو شایسته ای استفاده نمود.

وی ادامه داد: فعالین سمن ها، افرادی خوش فکر و بدون وابستگی های سیاسی و اقتصادی هستند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی به ارائه مشاوره های مهم می پردازند لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد.

تاکید بر مشخص نمودن موضوعات خاص برای فعالیت حوزه اجتماعی، پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی، ارتقاء سرانه ورزشی در استان، اجرای طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت در یکی از شهرستان های محروم استان، فعال‌تر نمودن اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه ورز در استان و راه اندازی خانه جوان تا پایان امسال در تمامی شهرستان ها از سایر تاکیدات مهم استاندار زنجان به اعضای شورای اجتماعی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز