مدیر کل آموزش وپرورش در گردهمایی معاونین پرورشی نواحی ومناطق استان:

تابستان امسال زنجان میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۷:۵۸:۵۹
کد خبر: ۷۸۸۲۱۰
تابستان امسال زنجان میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور است
مریم رشتچی در این مراسم گفت:تحول بنیادین آموزش و پرورش سند بسیار مهمی است که معاونین پرورشی نقش اساسی را در اجرای بهینه آن ایفا می نمایند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ گردهمایی معاونین پرورشی نواحی ومناطق 14گانه استان با حضور مدیر کل ومعاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرور در محل کانون فرهنگی تربیتی شیخ اشراق سهروردی زنجان برگزار شد.
مریم رشتچی در این مراسم گفت:تحول بنیادین  آموزش و پرورش سند بسیار مهمی است که معاونین پرورشی نقش اساسی را در اجرای بهینه آن ایفا می نمایند.

وی افزود:اگر همه معلمان به آموزش و پرورش اعتقاد راسخ داشته باشند قطعا به یک آموزش وپرورش بالنده وتاثیر گذار در جامعه دست خواهیم یافت که جا دارد از زحمات همه معلمین زحمتکش ودلسوز قدردانی شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: استقار پایه 12 و  ورود وخروج نیروی انسانی یکی از چالش های اساسی در  آموزش وپرورش استان بود وبا توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان ،  ورودی این دانشگاه دو برابرشد ولی آنان 4سال بعد به جمع آموزش وپرورش می پیوندند که در این فاصله  با توجه به رشد دانش آموزی که  از 182 هزار به 192 هزار رسیده ولی باید  طوری مدیریت کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

رشتچی افزود: امسال با توجه به اجرای نظام 3-3-6 اول مهر سخت وچالش بر انگیزی را داشتیم چون تعداد بازنشستگان فرهنگی وجمعیت دانش آموزی زیاد شد ولی به همت شما معاونان پرورشی وتعدیل نیروهای پرورشی این بحران نیز به خوبی مدیریت شد.

مدیر کل آموزش وپرورش ادامه داد با توجه به گستردگی فعالیت های پرورشی  وکنکور زدگی و... آسیب هایی را در آموزش دانش آموزان شاهدیم که امیدواریم بتوانیم به خوبی آنها را حل کنیم.

سکاندار تعلیم وتربیت استان در پایان تاکید کرد که میزبانی استان زنجان در تابستان امسال در مسابقات قرآن ونماز وعترت دانش آموزان کشور می طلبد که تمام متولیان امور پرورشی در ادارات ومدارس با تلاش شبانه روزی خود کاری کنند تا  زنجان که پایتحت شور وشعور حسینی است میزبانی در خور و شأن نامش داشته باشد.

در ادامه  محمود عباسی معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان نیزضمن گرامیداشت یاد وخاطره36هزار دانش آموز شهید و5000معلم شهید کار معاونین پرورشی را کاری پیچیده ومهم خواند که اگر با تلاش وسعی فراوان نباشد به نتیجه نخواهد رسید.

عباسی در سخنان خود با اشاره به آیات قرآن مجید که در آن از امید بیش از بیم وترس یاد شده گفت: کار تبلیغ وپرورشی نیز این گونه است وما باید همیشه بذر امید وآینده روشن را در دل دانش آموزانمان بکاریم.

وی افزود علی رغم مشکلات وتنگناهای فراوان در بحث اقدامات تربیتی اقدامات خوبی انجام شده  و زنجان همیشه از استان های مدافع رتبه های برتر وبرگزیده بوده است.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان ادامه داد:از موفقیت های کسب شده  که می توان به آن اشاره کرد:در مسابقات قرآن، عترت ونماز 9رتبه کشوری داشته ایم وگروه جمع خوانی پسران دارالقرآن ولایت ناحیه2زنجان نیز رتبه4کشوری را کسب نموده است.

این مقام مسئول افزود: در پرسش مهر15نفر برگزیده داشته ایم ودر مسابقات فرهنگی وهنری بالای74 رتبه اول تا سوم  وبرگزیده را دارا  هستیم.

معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان ادامه داد در بحث کمک به اقامه نماز زنجان سرآمد است و مدیران و معاونان پرورشی در این زمینه همکاری بسیار بالایی دارند به طوری که تاکنون8برنامه پیوند نمازی پیوند مسجد ومدرسه با حضور امام جمعه زنجان برگزار شده  است  که وی بارها از آموزش وپرورش تقدیر وتشکر نموده است.

عباسی  ادامه داد :با توجه به اینکه در حدود700مدرسه نماز جماعت برگزار می کنیم آموزش وپرورش دستگاه  شایسته تقدیر در بحث نمازشناخته شده است.

رونمایی از پوستر جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر، پوستر جشنواره تجارب برتر تربیتی وپوستر مسابقات فرهنگ، هنری  نیز در این گردهمایی انجام شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز