مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

زنجان میزبان جشنواره شکوه شکیبایی با عنوان آواها و سرودهاست

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۳:۵۲:۱۴
کد خبر: ۷۸۸۵۱۵
زنجان میزبان جشنواره شکوه شکیبایی با عنوان آواها و سرودهاست
فاطمه کرباسی، در جلسه شورای مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: جشن های بهار مهربانی که به مناسبت میلاد مسعود پیامبرگرامی اسلام و با هدف ایجاد شور و نشاط در بین مردم به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اجرا شد، از استقبال بی نظیری برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: امسال جشنواره شکوه شکیبایی با عنوان آواها و سرودها و با موضوع حضرت زینب(سلام الله علیها) اجرا می شود.

 فاطمه کرباسی، در جلسه شورای مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: جشن های بهار مهربانی که به مناسبت میلاد مسعود پیامبرگرامی اسلام و با هدف ایجاد شور و نشاط در بین مردم به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اجرا شد، از استقبال بی نظیری برخوردار شد.

وی به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و ضرورت چابکسازی ادارات هم اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدام زمینه برای فعالیت نیروهای جوان مهیا می سازد، گفت: ضمن قدردانی از خدمات مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خدابنده، ماهنشان و سلطانیه؛ سرپرستی این ادارات به ترتیب به حجت الاسلام صمدی، اکبر نوری و زهرا شاهی سپرده شده است.

کرباسی انتقاد وزارتخانه متبوع مبنی بر عدم ارائه طرح ها اجرایی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته برای اختصاص بودجه را متذکر شد و گفت: لازم است تا مدیران شهرستانی هم ماهیانه جلساتی برای تهیه گزارش عملکرد و ارائه آن به وزارتخانه را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسوول با عنوان اینکه تلاش خواهد شد تا برنامه های فرهنگی و هنری به صورت عادلانه در شهرستان ها هم اجرایی شود، گفت: به همین منظور اصل تمرکززدایی از مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اهمیت شوراهای فرهنگ عمومی و اینکه برنامه های فرهنگی و هنری در مرکز و شهرستان ها با محوریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، خاطرنشان کرد: امسال جشنواره شکوه شکیبایی با عنوان آواها و سرودها و با موضوع حضرت زینب(سلام الله علیها) اجرا می شود و لازم است تا شهرستان ها هم فعال تر از گذشته در این جشنواره ها وارد شوند.

طرح گذرهای فرهنگی در استان زنجان اجرا می شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای طرح گذرهای فرهنگی در زنجان خبر داد و گفت: دفاتر پژوهشی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد می شود.

ابراهیم قاسمی با اشاره به تاکیدات وزارتخانه متبوع بر افزایش تعامل استان ها در حوزه پژوهشی خاطرنشان کرد: ٢٠ تا ٣٠ درصد اعتبارات وزارتخانه به استان در قالب تفاهم نامه ها اختصاص می یابد.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته کتاب در زنجان گفت: با ایجاد این کمیته می توان اعتبارات مربوطه در این حوزه را هم جذب کرد.

راه اندازی سایت تئاتر زنجان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی به راه اندازی سایت تئاتر زنجان به آدرس zanjan.theater.ir اشاره کرد و گفت: شهرستان ها می توانند با مراجعه به این سایت اخبار مربوط به فعالیت های حوزه نمایش و تئاتر خود را در سایت بارگذاری کنند.

علی محمدی با بیان اینکه استان ها به واسطه همین پرتال ارزیابی می شوند، گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی را اعلام کنند.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی هم با اشاره به تخصیص ٩ ماهه اعتبارات هزینه به میزان ٦٣ درصد در بخش سایر و ٧٢ درصد در بخش حقوق و دستمزد گفت: در حال رایزنی با خزانه برای دریافت نقدینگی هستیم.

معراج کرمی خواستار ارسال گزارش عملکرد بخش صیانت از حقوق شهروندی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه شد و گفت: به زودی میز خدمت اداره کل با حضور کارشناسان فرهنگی و هنری فعال خواهد شد.

مجید کامیار هم با اشاره به گزارشی از هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان گفت: در این هنرستان ١١٦ دانش آموز مشغول تحصیل هستند که ٥٣ نفر در پایه دهم، ٢٩ نفر در پایه یازدهم و ٣٤ نفر در پایه دوازهم تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ٤٠ هنرستان در ٢٤ استان کشور وجود دارد، گفت: در طول هفته ٤٧١ ساعت درس عمومی و تخصصی با حضور ٢٠ مدرس عمومی و ١٨ مدرس تخصصی، فنی و هنری در چهار رشته سینما، انیمیشن، گرافیک و موسیقی تدریس می شود.

 

 

نظر شما