استاندار زنجان در جریان بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

ضرورت تزریق آرامش و نشاط به بخش های مختلف جامعه/ هفته فرهنگی در شهرستان ها احیاء شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۵۶:۳۷
کد خبر: ۷۹۲۲۶۰
ضرورت تزریق آرامش و نشاط به بخش های مختلف جامعه/ هفته فرهنگی در شهرستان ها احیاء شود
فتح الله حقیقی در جریان بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سویی به عنوان یک نهاد دولتی و از سوی به عنوان ارگانی که با هنرمندان و بخش های فرهنگی و هنری جامعه در ارتباط است، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ استاندار زنجان بر ضرورت تزریق آرامش و نشاط به بخش های مختلف جامعه و احیاء هفته های فرهنگی با برنامه های شاد در شهرستان ها تاکید کرد.

فتح الله حقیقی در جریان بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سویی به عنوان یک نهاد دولتی و از سوی به عنوان ارگانی که با هنرمندان و بخش های فرهنگی و هنری جامعه در ارتباط است، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

 استاندار زنجان با اشاره به اینکه آرام کردن درون مردم از رسالت های اصلی همه مسوولان است، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نقش ویژه ای در آرام سازی مردم دارد.

 وی به ضرورت اجرای هفته فرهنگی در استان و شهرستان ها اشاره کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تلاش کند تا هفته های فرهنگی در شهرستان ها را احیا کند.

 حقیقی با یادآوری اینکه در هفته های فرهنگی می توان موسیقی های محلی برای ایجاد نشاط و پویایی اجرا کرد، گفت: در برنامه های هفته فرهنگی می توان برنامه هایی مرتبط با آداب و رسوم مردم هر منطقه ای اجرا کرد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد تا از موازی کاری دستگاه های اجرایی جلوگیری شود، گفت: دستورالعملی هایی برای هر یک از دستگاه های اجرایی استان با توجه به وظیفه ای که برعهده دارند، تدوین می شود تا هر دستگاه در حوزه کاری خود وارد عمل شود و بقیه دستگاه ها کمک حال دستگاه مجری شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم به وضعیت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و با طرح این موضوع که این اداره به سه معاونت فرهنگی- رسانه ای، هنری و سینمایی و مدیریت و توسعه منابع انسانی مشغول به فعالیت است، گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه و استاندار و برخی از مدیران دستگاه های متولی برنامه های فرهنگی اجرا می شود، شاخص های فرهنگی استان مطرح و در این خصوص تصمیم گیری می شود.

 فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه استان زنجان امسال هم میزبان جشنواره شکوه شکیبایی است، گفت: این جشنواره امسال به موضوع سرودها و آواها اجرا می شود.

 وی تمرکززدایی برنامه های فرهنگی از مرکز و اجرای آن در شهرستان ها را هم یکی از اولویت های این نهاد خواند و گفت: نخستین کنسرت خواجه امیری در شهرستان خرمدره با استقبال ٢٠٢٠ نفر از مردم این شهرستان اجرا شد.

 در ادامه استاندار زنجان از بخش های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت بخش های مختلف آن قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز