مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان زنجان:

هدف از گزینش افراد انتخاب بهترین افراد برای خدمت رسانی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۴:۴۲:۳۵
کد خبر: ۷۹۷۶۸۸
هدف از گزینش افراد انتخاب بهترین افراد برای خدمت رسانی است
سید سالار موسوی مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف از گزینش افراد انتخاب بهترین افراد برای خدمت رسانی است .
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سید سالار موسوی مدیر هسته گزینش استان در گفتگویی با این اداره گفت: بررسی و تبیین دیدگاه های حضرت امام (ره) نسبت به نیروی انسانی و گزینش، اهمّیت و جایگاه امر گزینش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

وی افزود: اعتبار و منزلتی که رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای امر گزینش قائل بودند بر کسی پوشیده نیست و تبلور اعتبار و ارزش بسیار والای این موضوع در فرمان تاریخی آن حضرت در 15 دیماه 61 مشاهده می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هسته گزینش خود را ملزم به تبیین نظرات رهبر فقید انقلاب در باب گزینش می داند و در ضرورت اصل وجودی گزینش شکی نیست و کارگزاران و عناصری که جذب نظام اداری جمهوری اسلامی می شوند و در این نظام به فعالیت پرداخته و مسئولیتی را عهده دار می شوند می بایست از میان افراد صالح انتخاب شده و حداقل صلاحیت های لازم را دارا باشند .

مدیر هسته گزینش استان گفت: در واقع « فلسفه »  وجودی گزینش ها به منظور پیراستن ادارات و سازمان های مختلف از افراد ضد انقلاب و ناصالح می باشد.

موسوی خاطر نشان کرد: هر نظام اجتماعی برای درجه بندی صلاحیت ها به تعیین معیارهای ارزشی خاص خود نیاز دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز در مسیر حرکت تکاملی خود از این قاعده مستثنی نیست و لاجرم باید مشخص گردد که معیارها و ارزش های مورد قبول این نظام چیست و بر چه اساسی به ارزیابی نیروهای مورد نیاز خود  می پردازد.

وی تصریح نمود: این نکته ای است که باید از یک سو برای گزینشگران و دست اندر کاران ارزیابی صلاحیت ها روشن شود و از سوی دیگر برای آحاد مردم و کسانی که در  معرض انتخاب قرار گرفته اند بطور واضح تبیین گردد.

مدیر هسته گزینش استان یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره ) براساس تشخیص ضرورت ها و مصلحت های اداره کشور فرمان تشکیل گزینش را در 15 دیماه سال 61 صادر کرد و بنا به ضرورتی که احساس می شد ظهور و بروز یافت .

وی در ادامه سخنان خود گفت: نهاد مقدس گزینش در سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره)  آغاز به کار نمود و امر گزینش افراد را با انطباق صلاحیت های لازم در مقاطع مختلف سر لوحه کار خود قرار داد.

موسوی ادامه داد: گر چه متن فرمان امام در سال 1361 پیرامون انحلال گزینش ها در سال های ابتدایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صادر گردید، امّا اراده رهبر فقید انقلاب در این خصوص به معنی عدم ضرورت وجودی این نهاد نبود بلکه به قصد بازسازی منطقی این نهاد مقدس و حساس بود که به دلایل مختلف در کار برخی ، اختلالاتی بوجود آمده بود و حضرت امام پس از صدور فرمان انحلال با ذکر دلایل این امر به روشنگری افکار عمومی پرداخته و فرمودند « باید آبروی مردم را حفظ کنید و در هر مسئله ای که پیش می آید ببینید خدا چه می گوید  همان را انجام دهید و در مورد هیأت های گزینش که قبلاً بوده اند ، من نسبت به صلحای آنها جسارتی نمی کنم و چون از باب اینکه احتمال این می رفت که عده ای در میان آنها نفوذ کرده باشند صلاح آن بود که آنها را منحل اعلام کنم تا دوباره با ترتیب بهتری بوجود آیند.»

مدیر هسته گزینش استان گفت: امام (ره) به طور کلی دلیل عمده انحلال گزینش های قبلی را ضعف شناخت هیأت های منحله از فرهنگ غنی اسلام و عدم توجّه به جوانان متعهد و مخلص می دانست که بعضاً ناخود آگاه با تند روی های بی جا و حتی با نیت خیر ، صورت پذیرفته بود اما این بدان معنا نیست که از عملکرد مثبت هیأت های قبلی چشم پوشی شود چرا که در صورت فقدان گزینش ها ممکن بود افراد ناصالح در همان اوایل انقلاب وارد سازمانهای مختلف شده و به نوعی به نظام و انقلاب ضربه بزنند .

موسوی اضافه نمود: امام یک نصیحت کردند اما این نصیحت معنایش بی ارزش نشان دادن خدمات اینها نیست .... همین که اینها موفق شدند یک قشر عظیمی از انسانهای صالح را از فیلترهایی بگذرانند و مسئولیتهایی را به آنها بدهند ، خدمتی است که قابل انکار نیست و اثر خودش را در جامعه گذاشته است و تفسیر بیان امام کاملاً روشن است و معنایش این نیست که آدم های نا صالح باید سر کار ها بیایند بلکه باید آدم های صالح بیایند منتهی معیار برای تشیخص انسانهای صالح ، باید معیار درست باشد .

این مقام مسئول متذکر شد: به هر تقدیر انقلاب اسلامی باید با همت افراد درستکار و صاحب صلاحیت و پای بند به اصول و ارزش ها به راه خود ادامه دهد و چنین امری میسور نیست مگر از طریق گزینش ، آن هم گزینش دقیق و قوی که مورد حمایت کامل نظام باشد . همچنانکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می فرمایند« شما باید سوابق افراد را قبل و بعد از انقلاب بررسی کنید . اینکه خانواده اش کیست ، بعد از انقلاب چه جوری بوده است این راحتی الامکان دقت کنید و نباید در آن مسامحه شود» .

  موسوی بیانات امام (ره) در جمع اعضای هیأتهای بازسازی نیروی انسانی را یادآور شد و گفت: امام فرمودند « در هر صورت کار شما گزینشگران در عین حالی که یک کار مهمی است ، یک کار اسلامی مهمی است ، یک خدمت بسیار بزرگ است ، مسئولیت بسیار بزرگی هم دارد . از مسئولیتش غافل نباشید ، مبادا شما بخواهید خدمت بکنید ، یک وقت خدای نخواسته خلاف آن بشود. باید همه به این مسائل توجه کنند. همه کسانی که در کارهایی که در این جمهوری اسلامی هست و وارد آن می شوند ، همه این ها  این را توجه کنند که ما می خواهیم برای اسلام خدمت کنیم . برخی افراد در اصل ضرورت وجود گزینش تردید کرده و این احتمال را مطرح می نمایند که به گزینش نیازی نیست . انسان چنین احساس می کند که لابد جمهوری اسلامی ایران اکنون مدینه فاضله ای است که هیچ عنصر فاسدی در آن وجود ندارد و همه افراد صالح و درستکار هستند و یا اینکه اصولاً در نظام جمهوری اسلامی هیچ مخالفی نیست و نیتی جز خیر خواهی نسبت به این نظام در ذهن تک تک افراد این جامعه وجود ندارد. طبیعی است که در چنین وضعیتی چنین نیازی به گزینش نیست . اما آیا این یک برداشت غیر واقع بینانه نیست ؟»

  مدیر هسته گزینش اضافه کرد: روشنی این پاسخ به قدری است که نیازی به استدلال احساس نمی شود. چرا که وجود عناصر فرصت طلب و فاسدی که همواره در صدد مشوه کردن نظام جمهوری اسلامی هستند و هر چند وقت یکبار دست آنها باز می شود و از یکسو وجود افراد دو چهره ای که با قیافه های فریبنده و سالوس و بازی های منافقانه در صدد نفوذ در دستگاهها به منظور آماده ساختن زمینه برای لحظه مناسب و وارد ساختن ضربه مورد نظر هستند از سوی دیگر ، هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که گزینش باید با جدیت و قاطعیت هر چه تمام تر به کار خود ادامه دهد و به هیچ یک از ابراز تردیدها و اظهار نظرهای نا آگاهانه اعتنایی ننماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز