مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

مهارت آموزی، رویکرد عملیاتی دولت در توسعه کارآفرینی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۳:۲۱
کد خبر: ۷۹۸۸۷۶
مهارت آموزی، رویکرد عملیاتی دولت در توسعه کارآفرینی است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به رویکردهای مهارت آموزی دولت بویژه برای جوانان، خاطر نشان کرد: افزایش مهارت های عملی مورد نیاز بازار کار بخصوص در جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، از سیاست های دولت در سال های اخیر است که مورد پیگیری قرار گرفته تا آینده نظام های آموزشی کارآمد و توسعه کار آفرینی را موجب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  مسیح اله سلطانی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی استان که در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان برگزار شده بود، عدم نیازسنجی لازم در ارائه آموزش ها و مهارتها به دانش آموزان و دانشجویان را از عوامل عدم توسعه کارآفرینی دانست و گفت: بر این اساس رویکرد اعمال شده در گذشته، وضعیت اشتغال استان چندان مناسب نبوده و آنگونه که باید نتوانسته پاسخگوی مطالبات بازار کار و نیازهای این حوزه در استان زنجان باشد.

وی ادامه داد: نتیجه عدم نیاز سنجی دقیق، نبود بررسی های کارشناسانه و پذیرش زیاد دانشجویان در دانشگاه ها موجب انباشت فارغ التحصیلان دانشگاهی شده و همین امر بر مشکل بیکاری دامن زده است.
سلطانی اظهار داشت: در مجموع 21 درصد جامعه بیکاران را جوانان تشکیل می دهند که متاسفانه نیمی از آنان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و بر این اساس باید دانشجویان و دانش آموزان، بدنبال کسب مهارت های لازم عملی برای ورود به بازارهای کار باشند.

وی در ادامه، موضوع آسیب های اجتماعی را یکی از مشکلات اصلی دولت برشمرد و افزود: در سه سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد استان زنجان اقداماتی در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اضافه کرد: توجه به حوزه اشتغال از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی بوده که بخشی از اعتبارات در این حوزه به روستاها به ویژه مناطق حاشیه نشین اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز