در دیدار با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

پرداخت ۱۲۳۲طرح اشتغال و ۱۲۳۲طرح اشتغال برای مددجویان زنجانی

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۸:۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۹۹۷۰۰
پرداخت ۱۲۳۲طرح اشتغال و ۱۲۳۲طرح اشتغال برای مددجویان زنجانی
۱۹میلیارد و۲۱۳میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در ۹ماهه سال جاری به‌منظور ایجاد هزار و ۲۲۳فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار دکتر علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم از این نهاد گزارشی از تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده به مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه امسال ارائه کرد

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه قریب به ۲۵ هزار خانوار با جمعیت ۴۳ هزار نفر از خدمات این نهاد در استان زنجان بهره‌مند هستند، گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد با محوریت اشتغال است.

وی ادامه داد: برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با ارائه خدمات مشاوره‌ای، فکری و فرهنگی به‌منظور ایجاد فرهنگ کار و تلاش برای رسیدن به خوداتکایی و استقلال اقتصادی، مهارت‌آموزی، ارائه مشاوره‌های شغلی بر اساس علاقه‌مندی افراد و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۹ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان به‌منظور ایجاد هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل منابع داخلی این نهاد و بانک‌های استان پرداخت‌شده است..

صفری در ادامه با تأکید بر اینکه طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با تکیه‌بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: با ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در کنار شکوفایی استعدادهای بالقوه آن‌ها، عزت‌نفس و کرامت انسانی گروه‌های مختلف مددجویی که به دلیل فقر خدشه واردشده نیز احیاء می‌شود.

 وی یکی از رویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال توجه به طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال در سطح همه شهرستان‌های استان زنجان حداقل یک طرح اشتغال دانش‌بنیان و بازار محور ازجمله پرورش زالو، نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، پرورش گیاهان دارویی و گل محمدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شود.

وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با قدردانی از خدمات و عملکرد کمیته امداد گفت: خدمت در کمیته امداد بسیار لذت‌بخش است چون به افراد نیازمند و مستحق خدمت می‌کنید.

وی به پرورش گل محمدی به‌عنوان طرح اشتغال نو در بین مددجویان برای اشتغال آن‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن، مساعد بودن خاک و آب‌وهوای اغلب مناطق استان پرورش گل محمدی می‌تواند در اشتغال مددجویان و کسب درآمد آن‌ها مؤثر باشد

وقف چی همچنین با توجه به عضو بودن در بزرگ‌ترین فراکسیون فرش و صنایع‌دستی آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به مددجویان و حمایت از برنامه‌های امداد اعلام نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز