در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی استان

استاندار زنجان:ضرورت افزایش تعامل میان شوراها و مدیران استان/ عزم دولت در استفاده از توانمندی شوراها

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۸:۵۷
کد خبر: ۸۰۲۳۲۷
استاندار زنجان:ضرورت افزایش تعامل میان شوراها و مدیران استان/ عزم دولت در استفاده از توانمندی شوراها
استاندار زنجان ایجاد هماهنگی میان اعضای شوراها و مدیران را الفبای کار جمعی و موفقیت دانست و گفت: ایجاد بالاترین حد از هماهنگی و کاهش اختلاف به کمترین میزان ممکن، معیار کار ماست که در این راستا برقراری تعامل جدی مسئولان و شوراها با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی استان، با اشاره به اینکه وجود سرمایه های اجتماعی، همه بضاعت دولت است، گفت: دولت تدبیر و امید تمام عزم خود را برای برقراری ارتباط مناسب با مردم به کار بسته لذا مدیران نیز باید تعامل مطلوب و شایسته با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی شوراها را سرمایه های اجتماعی مهمی در جامعه توصیف کرد و افزود: عزم دولت براین است که وظایف شوراها را به آن ها محول نماید و از توانمندی این رکن مهم در جامعه استفاده کند.
مقام عالی استان شوراها را یکی از اصول مهم قانون اساسی و عمل به آن را موجب احیای قانون در جامعه دانست و اظهار کرد: شوراها بازوان توانمند مدیران هستند و جایگاه شورای عالی استان ها در قانون چنان مستحکم است که اگر پیشنهادی به مجلس بدهد  مجلس وظیفه رسیدگی به آن را دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه بالاترین میثاق ما قانون است و کسی نباید بالاتر از آن درخواستی داشته باشد، تصریح کرد: تمامی مصوبات قانونی شوراها باید عملیاتی شود و نظارت ها در چارچوب قانون اعمال گردد.
حقیقی به نقش مهم شوراها در جلب مشارکت های مردمی و رونق استان اشاره کرد و گفت: شوراها نقش و وظایف گسترده ای در زمینه جلب مشارکت مردم، برقراری امنیت، اجتماعی کردن موضوع سلامت در جامعه و توسعه و رونق استان بر عهده دارند.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: چنانچه رویکرد و فعالیت شوراها صرفا به مسائی سیاسی معطوف شود موفقیتی در عملکرد خود نخواهند داشت.
مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: شوراها حتما باید در بازدیدها و سفرهای شهرستانی و جلساتی که امکان ایفای نقش دارند حضور موثری داشته باشند.
استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر ضرورت تدوین سند و نقشه راه توسعه استان، اظهار کرد: باید تصمیمات بصورت مقتدرانه توسط مدیران اتخاذ و اجرا شود.
وی راه حل بسیاری از مشکلات جامعه را اتحاد و همبستگی مسئولین و مردم دانست و خاطر نشان کرد: امروز روز اتحاد و وفاق است، زمان افتراق و برچسب زدن های منفی نیست، لذا در مواجهه با مشکلات داخلی باید انضباط کلامی و رفتاری داشته باشیم و اختلاف نظرهای داخلی را با تدبیر حل نماییم.

استقرار و انسجام بخشی دبیرخانه شوراها و دفاتر نمایندگان در استان، ارائه طرح در رابطه با بیمه درمانی شوراهای شهر و روستا، حمایت از ایجاد و تثبیت مشاغل استان، ضرورت راه اندازی کمیته نظارت بر اشتغال را در راستای رصد اشتغالزایی و اطلاع رسانی، توسعه بوم گردی و رونق گردشگری در شهرستان های استان و توجه به استفاده از توانمندی های بانوان از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام عالی استان در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی استان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز