مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

اجرای پروژه عظیم طرح ملی ارتقاء سوادرسانه ای(نرم افزار مجازیار)در استان زنجان

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۰:۳۴:۵۴
کد خبر: ۸۰۴۴۸۹
اجرای پروژه عظیم طرح ملی ارتقاء سوادرسانه ای(نرم افزار مجازیار)در استان زنجان
سلطانی مدیر کل محترم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان طی گفتگویی اظهار داشت : افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی موجب بروز آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه گردیده که ارتقای سواد رسانه ای برای مخاطبان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سیاست گذاری های فرهنگی در جهت مقابله با آسیب ها وتهدیدات فضای مجازی مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  این طرح توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور از اوایل  آبان ماه در استان  زنجان در حال اجرا میباشد .

افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی  موجب بروز آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه گردیده که ارتقای   سواد  رسانه ای  برای مخاطبان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سیاست گذاری های فرهنگی در جهت مقابله با آسیب ها وتهدیدات فضای مجازی مبدل شده است.

سلطانی مدیر کل محترم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان طی گفتگویی اظهار داشت :

افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی  موجب بروز آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه گردیده که ارتقای   سواد  رسانه ای  برای مخاطبان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سیاست گذاری های فرهنگی در جهت مقابله با آسیب ها وتهدیدات فضای مجازی مبدل شده که میتواند زمینه ساز انواع آسیب های اجتماعی و روانی گردیده  است  از این رو سازمان امور اجتماعی  کشور برای شناسایی و پیشگیری و کاهش آسیب های نوظهور  در اقدامی ابتکاری نرم افزاری را  توسط مخصصین جوان ایرانی کشور با نام مجاز یار طراحی تولید نموده است .که هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست . این طرح توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور از اوایل  آبان ماه در استان  زنجان در حال اجرا میباشد .

 نرم افزار مجازیار در قالب محیطی تعاملی و جذاب به آموزش مفاهیم کلیدی سواد رسانه ای مهارت های مرتبط و مسائل مربوط به رسانه در دنیای امروز می پردازد .و محتوای ارائه شده در نرم افزار در قالب متن ، ویدئو ، سخن اساتید ،عکس نوشت و پادکست دارای مطالب جامعی در مورد جهان رسانه ای امروز و سواد رسانه ای و همچنین مهارات های مرتبط با سواد رسانه ای برای بالا بردن سطح بیشتر آگاهی کاربران و آموزش های جدید نیز میباشد.

وی در ادامه گفت : در مرحله اول سهمیه استان 5000 نفر در فاز  اول  با اولویت کارکنان دولت و خانواده آنان با همکاری فرمانداران محترم و مدیران دستگاههای اجرایی به نحو مطلوبی انجام شده و استان زنجان در بین 31 استان کشور به عنوان سومین استان برتر در اجرای موفق انتخاب گردیده  است .و با عنایت به شروع فاز دو اجرای طرح ملی سواد رسانه ای ( اپلیکیشن مجازیار ) و تسری آن به کلیه آحاد جامعه (کلیه شهروندان استان و شهرستان ها )  و کارکنان دولتی که مجال استفاده نرم افزار را نداشته اند می توانند با مراجعه به سایت www. Majazyar.ir و یا با استفاده از آدرس لینکhttp://yon.ir/1trBZ   نرم افزار را دانلود  ،نصب و از محتوای آن استفاده نمایند .

سلطانی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان از جمله دانشگاه  زنجان خواستار همکاری بیشتر در ادامه اجرای طرح در استان گردید.

 

نظر شما