مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

شماره تلفن ۱۲۳ جهت تماس درمواقع بحرانی است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۴:۳۰:۴۴
کد خبر: ۸۰۶۶۰۶
شماره تلفن ۱۲۳  جهت تماس درمواقع بحرانی است
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بعد از تماس ، تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس به همراه خودروی در محل حاضر شده و مداخلات تخصصی مددکاری و روانشناسی را انجام داده و برای پیگیری و مداخلات بیشتر به مرکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده میشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مهترین رویکرد بهزیستی در پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: عموم شهروندان در مواقع بحرانی می توانندبا تماس باخط 123 بهزیستی از خدمات مداخله در بحران بهزیستی استفاده کنند.

شماره تماس 123 قصد دارد تا مداخلات روانی ، اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضا زدائی نیز نقش مهمی ایفا میکند .

وی افزود . زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی ، افرادی که قصد خودکشی دارند .، یا اقدام به خودکشی کرده اند ،همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ؛ دختران وپسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند  می توانند با تماس تلفنی رایگان ، از خدمات خط تلفن  123 بهره مند گردند .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بعد از تماس  ، تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس به همراه خودروی  در محل حاضر شده و مداخلات تخصصی مددکاری و روانشناسی را انجام داده و برای پیگیری و مداخلات بیشتر به مرکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده میشوند.
این مقام مسئول تصریح نمود: مرکز اورژانس خدمات اجتماعی  با شش مرکز  از جمله  خانه سلامت ، مرکز بازپروری ،   مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ،  مرکز حمایتی کودک و خانواده  ( کودکان کار و خیابانی ) ، خانه امن و اختلال هویت جنسی  به کنترل و کاهش آسیب  های اجتماعی می پردازد .
وی با اشاره  به فعالیت اورژانس اجتماعی اظهارداشت : در 9 ماهه سالجاری 2 هزار و 134 نفر با خط 123 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت نمودند
 محمدی گفت :تا پایان سالجاری  و با ارتقا شبکه تلفنی خدمات تخصصی به تماس گیرندگان ارائه شده و این خط قادر به پاسخگویی همزمان به 40 نفر از تماس گیرندگان خواهد بود و کلیه مکالمات فرد تماس گیرنده ثبت و ضبط می گردد.  
محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 1 هزار و 161 نفر به مرکز مداخله در بحران های اجتماعی بهزیستی مراجعه و مورد  پذیرش قرار گرفتند یادآور شد: مرکز اورژانس اجتماعی علاوه بر فعالیتهای مرکز مداخله در بحران ، پایگاههای خدمات اجتماعی نیز در دو محله  آسیب خیز شهر زنجان علاوه بر شناسائی ، خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی ارائه می نماید.
وی کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی   به آحاد جامعه را از الویت های بهزیستی در زمینه فعالیت اورژانس اجتماعی بر شمرد.  وی گفت: خط 123 یک تلفن سه رقمی است که بطور 24 ساعته به افرادیکه در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند در شهر زنجان مستقر بوده و تماس از کلیه مناطق این استان به شبانه روزی امکان پذیر است.
گفتنی است : در حال حاضر 5 خودرو خدمات سیار در شهرستانهای زنجان،ابهر،خرمدره و خدابنده آماده ارائه خدمات  و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی هستند

 
.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز