به همت مهندس مصلحی مدیر باشگاه کوهنوردی چکادکوهستان اصفهان:

ساخت وسایل کوهنوردی «زنده یاد مهندس امجد سماواتی»از سرگرفته شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۰۸:۵۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۰۵۹۴
ساخت وسایل کوهنوردی «زنده یاد مهندس امجد سماواتی»از سرگرفته شد
زنده یاد مهندس امجد سماواتی با عزمی استوار در عرصه تولید ملی ، برای اولین بار در کشور، به مثابه سربازی گمنام، آرش گونه جان شیرین خود بر سر ساخت وسایل کوهنوردی در ایران نهاد.او پیوسته می گفت: همیشه فردایی نیست تا زندگی فرصت دیگری برای جبران غفلت‌ها به ما دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  زنده یاد مهندس امجد سماواتی بنیانگذار و مسؤل گروه کوهنوردی معروف ودیرپای دنای اصفهان، با عزمی استوار در عرصه تولید ملی ، برای اولین بار در کشور، به مثابه سربازی گمنام، آرش گونه جان شیرین خود بر سر ساخت وسایل کوهنوردی در ایران نهاد. وی پیوسته می سرایید که:

"در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن"            "شرط اول قدم آن است که مجنون باشی"

مهندس امیر عباس مصلحی همنورد سالیان گذشته امجد سماواتی، همتی مضاعف نموده و با راه اندازی مجدد کارخانه ساخت وسایل کوهنوردی او، حرکت ارزشمند آن دوست دیرین را زنده نموده است. 

photo_2019-02-08_23-36-14

مصلحی در باره آن دوست از دست رفته می گوید:

مهندس امجد سماواتی با دستان پر توان و عزم استوارش در عرصه تولید ملی حدیث پر افتخار پیروزی را برای مام میهن سرایید. وی نبوغ مهندسی خود را نیز در کسوت نخستین تولید کننده تجهیزات فنی کوهنوردی در ایران به کار گرفت و نشانه ای شد که کاروان پویندگان راه سرافرازی ایران از راه نماند. او در نقاشی زندگی خویش نقشی زیبا و ماندگار از خویش بر جای گذاشت. ایشان با عشقی سرشار به زبان، تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم، پیش از هر چیز برای همنوردانش معلمی بزرگ و اندیشمند بود.

ما از این معلم بزرگ آموختیم که توانایی هر ملتی در گرو تلاش، تدبیر، تعقل و دستاورد انسانهای های مبتکر و خلاقی است که پیشرفت و ترقی میهن را رقم زده اند.  با امجد عزیزمان در ارکستر پر طنین سرود آزادگی ، آگاهانه هم‌آوایی کرده و تلاش کردیم که صدا و آرمان او را رساتر و پر طنین تر کنیم. 

به پاس رهنمون های خردمندانه وی اولین تولید خود در عرصه کوهنوردی را به نام این دلیر مرد کوهستان ثبت می کنیم تا در ستایش و پاسداری از ارزش های والای انسانی که از ایشان آموختیم اعلام وفاداری کنیم. 

نام امجد «AMJAD» بر روی این محصولات کوهنوردی که اولین بار توسط ایشان ساخته شد حک گردید تا در قلب خود نیز حک کنیم که همیشه دست در دست او بر فراز کوهستان سفر می کنیم و مطمئن باشیم او امروز نیز همچون گذشته در وادی کوه و کوهستان رهایمان نکرده است و به یاری دوستان خود شتافته است. امید است توانسته باشیم رهرو راه آن یگانه راد مرد کوهستان باشیم .

امیر عباس مصلحی ، بهمن نود و هفت

یاد آن دوست سفر کرده را گرامی داشته و حرکت زیبای مهندس مصلحی را پاس می داریم . 

باشد تا در فرصتی دیگر گزارشی کامل تر از این ارزشمندی ها ارایه نمائیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز