مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

کودکان کار تحت پوشش بهزیستی هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۵۴:۱۵
کد خبر: ۸۱۲۸۸۵
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : از جمله برنامه‌هایی که بهزیستی به دنبال تحقق آن است، کاهش حضور کودکان کار در خیابان، توانمندسازی خانواده‌های آن ها و آگاه سازی و توان افزایی این کودکان در مواجه با مظاهر آسیب های اجتماعی است. در حال حاضر 161 کودک کار تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد محمدی گفت : با توجه به اینکه پدیده کودکان خیابانی و کار به صورت همزمان علت و معلول سایر پدیده های اجتماعی از قبیل فقر، اعتیاد و خشونت است و مطالعه وضعیت اجتماعی کودکان و همچنین محیطی که این کودکان و خانواده ها را در برگرفته است  مد نظر بهزیستی است.

وی اظهار داشت : لازم است، مددکار اجتماعی مرکز ضمن انجام بازدید حرفه ای از محل سکونت و کار کودکان به مطالعه وضعیت اجتماعی منطقه و شناخت تاثیرات متقابل پدیده کودکان خیابانی و کار بر اجتماع و برعکس بپردازد .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در صورت تشخیص مبنی بر اینکه کودک جزء جامعه هدف بهزیستی است اطلاعات لازم در زمینه چگونگی امکان بهره مندی خود و خانواده از حمایت های بهزیستی به او  منتقل می شود  و  تشویق کودکان به بهره مندی از خدمات مرکز، یک سری خدمات سرپایی اولیه به تناسب نیاز کودکان ( شامل تغذیه ای ، بهداشتی ، ویزیت پزشک ، آموزش های بهداشتی ، و پیشگیرانه و ...) ایجاد زمینه های اشتغال سالم برای سرپرست خانوار و یا تامین بخشی از هزینه های درمان در صورت لزوم (ترک اعتیاد و یا بیماری سرپرست خانوار)، رفع نیازمندی های اساسی زندگی و ایجاد زمینه های بازگشت به تحصیل (در صورت ترک تحصیل کودکان کار به دلیل مشکلات اقتصادی و یا از کار افتادگی سرپرست خانواده)، ارائه می نماید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد : در راستای بالا بردن مهارت های اجتماعی ، حل مسایل فردی و گروهی ، ایجاد روحیه همکاری ، افزایش عزت نفس ، هویت اجتماعی و تخلیه هیجان تشکیل جلسات گروه درمانی از طریق تاثیر متقابل گروه که منجر به تحول و دگرگونی گروه می شود ، امری ضروری است .

وی افزود : خوشبختانه استان زنجان از نظر سلامت اجتماعی در بین سایر استان ها وضعیت مطلوبی دارد و این حاصل کار مضاعف و تعامل همه جانبه دستگاه‌هایی است که در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند

وی گفت مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده تنها مرکز فعال ارایه دهنده خدمات به کودکان کار و خانواده هایشان در شهر زنجان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز