اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان؛

بازدید نمایندگان وزارتخانه های آموزش وپرورش و جهاد کشاورزی از کلاس های سواد آموزی ویژه کشاورزی شهرستان خدابنده

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۳۶:۲۷
کد خبر: ۸۱۳۶۳۹
بازدید نمایندگان وزارتخانه های آموزش وپرورش و جهاد کشاورزی از کلاس های سواد آموزی ویژه کشاورزی شهرستان خدابنده
نمایندگان وزارتخانه های آموزش وپرورش و جهاد کشاورزی با هموراهی معاون سواد آموزی استان و سایر مسئولین از کلاس های سواد آموزی ویژه کشاورزی شهرستان خدابنده بازدید به عمل آوردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نمایندگان وزارتخانه های آموزش وپرورش و جهاد کشاورزی با همراهی معاون سواد آموزی استان و سایر مسئولین از کلاس های سواد آموزی ویژه کشاورزی شهرستان خدابنده بازدید به عمل آوردند.
در ابتدای این بازدید جلسه هماهنگی برگزار و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در گزارشی اظهار داشت:در حوزه سواد آموزی و جامعه هدف 49-10 سال درحال حاضر تعداد 960 نفر در سه دوره مشغول تحصیل هستند که 394 نفر در دوره سواد آموزی، 206 نفر در دوره تحکیم و 360 نفر در دوره انتقال می باشند.

 علی غلامی افزود:کتب کشاورزی فقط در دوره سواد آموزی تدریس می شود و برابر سهمیه اختصاصی 200 نفر  در 22 روستاجذب شده اند  که تقریبا" 50 درصد سواد آموزان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری  85 نفر آموزش دهنده دوره تدریس کتب کشاورزی را به مدت 3  روز گذراندند که از 85 نفر آموزش دهنده 55 نفر کلاس های تدریس کتب کشاورزی را برای 200 نفر برگزار می کنند و در صورت اختصاص و افزایش سهمیه مورد نظر با تعداد جذب در دوره سواد آموزی و استقبالی که از این کلاس ها با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان خدابنده در استان زنجان به ویژه در تولید گندم صورت گرفته می توانیم آموزش مهارت ها را توسعه بدهیم.

در ادامه خانم طهماسبی سرپرست آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: این اطمینان وجود دارد که جهاد کشاورزی مخاطبین اصلی اش جامعه بهره بردار آگاه است، چرا که بهره بردار باسواد یعنی کشاورزی دانش بنیان و کشاورزی دانش بنیان همان چیزی است که وزارت جهاد کشاورزی به دنبال آن است .

وی افزود: هرچه سطح سواد کشاورزان بالاتر باشد آموزش های نوین ترویج کشاورزی بهتر نتیجه می دهد و انتقال یافته ها ی جدید به آنان به شکل هدفمند و پایدار صورت می گیرد.

طهماسبی همچنین دو هدف مشترک برای رسیدن به اهداف برنامه ها  و استقلال فنی را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه، اخلاقی رئیس گروه آموزشی-مهارتی بهره برداران وزارت جهاد کشاورزی نیز بر تداوم ارتباط مستمر در قالب تفاهم نامه های منعقده تاکید و اعلام کرد: دو کارگروه تولید محتوا و کارگروه اجرایی با تعیین محورهای آموزشی  برای اهداف مورد نظر تلاش می کنند که رصد فعالیت ها و نتایج حاصله در این راستا کمک موثری به ارتقای محتوا ی مورد نظر خواهد کرد.

خاکزاد مدیرکل پژوهش و تولید محتوای آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در سخنان خود بر مشکلات مربوط به شناسایی و جذب بیسوادان اشاره  و بیان داشت: برای ارائه خدمات سواد آموزی نیازمند استفاده از پارامترهای تشویقی و برانگیزاننده هستیم که آموزش های مهارتی نیز به این امر کمک می کند.

وی افزود: جمع آوری اطلاعات بی سوادان با همکاری بعضی سازمانه ا و وزارتخانه ها از جمله بهزیستی ، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی صورت می گیرد که پیشنهاد می شود در سامانه "پود" که به منظور پهنه بندی و داده ها صورت می گیرد خط ویژه ای برای شاخص باسوادی با ارائه مدرک تعریف شود تا زمینه جذب افراد بی سواد در کلاس های آموزشی فراهم شود.

مدیرکل پژوهش و تولید محتوای آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تقدیر از مجریان کلاس های کتب کشاورزی در استان زنجان که با تدوین برنامه عملیاتی ، تشکیل کلاس های آموزشی و آموزش مدرسان پیش قدم بودند تقدیر کرد.

احمد نیا معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان نیز در گزارشی نحوه انتخاب مجریان تدریس کتب کشاورزی را به صورت داوطلبانه عنوان کرد و اظهار داشت: اغلب ساکنین استان زنجان به ویژه شهرستان خدابنده در مناطق روستایی به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند  و بر حسب نیازی که در این مورد احساس و این کتب در این منطقه تدریس شد.

در ادامه این جلسه باقری و صادقی نمایندگان  جهاد کشاورزی استان زنجان و شهرستان خدابنده گزارشی از نحوه انجام فعالیت ها را برای حاضرین تبیین کردند.

بازدید از دو کلاس آموزشی درمرکز یادگیری محلی شیخ اشراق شهر قیدار و یک کلاس در روستای گوندره و آشنایی با روند برگزاری و نحوه آموزش و همچنین استماع نظرات آموزش دهنده ها و سواد آموزان و ارائه راهکارهای لازم  پایان بخش این بازدید وزارتی و استانی بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز