در کارگروه تخصصی اشتغال استان؛

استاندار زنجان: ایجاد شناسنامه توانمندی های هر بخش و هر شهرستان در استان زنجان/ دستفروشان زنجانی ساماندهی شوند

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۸۱۳۹۷۰
استاندار زنجان: ایجاد شناسنامه توانمندی های هر بخش و هر شهرستان در استان زنجان/ دستفروشان زنجانی ساماندهی شوند
استاندار زنجان بر ضرورت ایجاد شناسنامه توانمندی ها و ظرفیت های هر بخش و هر شهرستان در استان زنجان تاکید کرد و گفت: با تعریف شناسنامه هر بخش و هر شهرستان، توانمندی ها و ظرفیت های هر منطقه شناسایی و مشخص می شود چه آموزش هایی باید برای افزایش ارزش افزوده هر شهرستان ارائه شود‌ تا بتوان پژوهش ها و آموزش ها را در راستای تولید ثروت و ارزش افزوده بکارگیری نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در کارگروه تخصصی اشتغال استان، با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته از سوی دولت برای ایجاد شغل و صیانت از مشاغل موجود، تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات حمایتی تبصره 18 قانون باید هم به مسئله ایجاد مشاغل جدید و هم به حمایت از مشاغل موجود در استان توجه شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده هر بخش از مشاغل خانگی و مشاغل خُرد با سایر حوزه ها متفاوت است، افزود: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی و امکان استقرار در بازارچه های صنایع دستی به طرح هایی ارائه خواهد شد که با موضوع و اهداف اقتصاد مقاومتی استان همخوانی داشته باشند.

مقام عالی اجرایی استان هدف از راه اندازی بازارچه های کسب و کار را ایجاد بستری مناسب برای فناورانی دانست که به تنهایی توان ایجاد اشتغال را ندارند و ادامه داد:  باید دستگاه های متولی مکان یابی مناسب و زیرساخت های مطلوب این بازارچه ها را با چشم انداز شهری در برنامه خود داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین ساماندهی دستفروشان در سطح شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساماندهی به معنای جمع آوری و گرفتن شغل این افراد نیست بلکه باید با تامین مکان مناسب و ارائه تسهیلات توسط شهرداری ها و دستگاه های متولی، اینگونه مشاغل در استان سامان یابد.

حقیقی خاطرنشان کرد: پرداخت وام های خوداشتغالی و تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار روستائیان نیز باید با نظارت دقیق صورت گیرد تا این بودجه در محل خود هزینه شود و بازخورد مثبتی در این بخش داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در 'گام دوم انقلاب' اظهار کرد: کمیته تخصصی ویژه ای برای عملیاتی نمودن و تهیه طرح بومی این دستورالعمل در استان زنجان تشکیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان، در این جلسه نیز از حضور گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی نمود و افزود: افزایش قریب به 40 درصدی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال وظایف مسئولین را سنگین‌تر نموده و همه باید قدردان این حضور گسترده باشیم.

 

نظر شما