در دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی استان:

استاندار زنجان: میزان آمادگی در مقابله با بحران از شاخص های توسعه است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۵:۱۷
کد خبر: ۸۱۵۳۱۸
استاندار زنجان: میزان آمادگی در مقابله با بحران از شاخص های توسعه است
استاندار زنجان یکی از محک های توسعه هر کشور را میزان آمادگی آن در مقابله با بلایای طبیعی دانست و گفت: هر کشوری که آمادگی بیشتری در مقابله با بلایای طبیعی داشته باشد از شاخص های توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح اله حقیقی در دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی استان، با بیان اینکه بلایای طبیعی با انسان متولد شده، همواره وجود داشته و ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا است، گفت: امروزه دانستن آمار درباره حوادث طبیعی جایگاه چندانی ندارد، بلکه آمادگی مهم است و هر کشوری که آمادگی مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشد یک شاخص توسعه محسوب می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مقابله با بحران و بلایای طبیعی را بسیار موثر دانست و اضافه کرد: اگر دوره های آموزشی بصورت کارگاهی باشد، عملیاتی خواهد بود و هر مدیر می تواند تجربیات خود را از بحران و حوادث طبیعی مطرح کند و با جمع‌بندی این تجربیات، تصمیمات بهتری می توان اتخاذ کرد.

استاندار زنجان با انتقاد از اینکه امروز یک تعریف واحد و مشترک از موضوع بحران وجود ندارد، افزود: باید این امر کارگاهی شود و مدیران بتوانند پدافند در موضوعاتی همچون پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به تعاریف واحدی برسند.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه ما باید در مدیریت بحران برنامه‌ریزی برای توسعه داشته باشیم، تصریح کرد: در مدیریت بحران باید تقسیم مسئولیت داشته باشیم و ازظرفیت ها و توان بخش های مختلف استفاده کنیم.

وی با تا‌کید بر ضرورت رفع اِشکالات موجود در ساخت و ساز شهرها برای ارائه خدمات بهتر هنگام بروز بحران‌ها، ابراز امیدواری کرد: آموزش‌ها کاربردی بوده و تفکیک مسؤولیت‌ها به درستی انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز