آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی :

بیانیه هیات داوران پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر استان زنجان قرائت شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۱۱:۵۱:۳۰
کد خبر: ۸۱۵۷۱۳
بیانیه هیات داوران پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر استان زنجان قرائت شد
هیات داوران پانزدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان، ضمن سپاس از همکاری و همیاری مسئولان و هنرمندان شرکت کننده و همچنین دوستداران موسیقی که در برگزاری این جشنواره سعی وافری داشته اند خرسندی خود را از سطح برگزاری جشنواره اعلام و توجه بزرگواران را به نکات زیر جلب می نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته ٣٠ بهمن ماه با قرائت بیانیه هیات داوران سازهای ایرانی و جهانی و اجرای گروه مجلسی به رهبری فرزاد صیدی به کار خود پایان داد.

در بیانیه هیات داوران سازهای ایرانی آمده است، با عنایت خداوند متعال و به همت مسئولان فرهنگ و هنر استان زنجان خصوصا سرکار خانم کرباسی، مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جناب آقای علیمحمدی، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان این شهر، پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر استان زنجان همزمان با جشنواره موسیقی فجر کشور و با  افتخاری دیگر برای این شهر هنرپرور به پایان رسید.

هیات داوران پانزدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان، ضمن سپاس از همکاری و همیاری مسئولان و هنرمندان شرکت کننده و همچنین دوستداران موسیقی که در برگزاری این جشنواره سعی وافری داشته اند خرسندی خود را از سطح برگزاری جشنواره اعلام و توجه بزرگواران را به نکات زیر جلب می نماید.

هیات داوران ،هنرمندان جوان را برای تلاش بیشتر فرامی خوان، هیات داوران با مراعات انصاف و وجدان هنری نسبت به رتبه بندی اجراها که موارد زیر را شامل می شود اقدام کرد: آداب صحنه، تکنیک سونوریته، موزیکالیته، کوک، ریتم، تمپو، صحت اجرا و درک ملودیک، کل و دینامیک؛ همچنین رتبه بندی ها بر اساس اجرای روی صحنه بوده و شنیده های قبلی در امر رتبه بندی دخیل نبوده است.

هیئت داوران طی اجراهای متعدد نوازندگان در شاخه موسیقی ایرانی، مهم ترین راه حل افزایش کیفیت نوازندگی را سونوریته‌ی ساز اعلام داشتند، هنرمندان و هنرجویان  نباید به نواختن قطعات بیشتر و سریع‌تر فکر کنند، از ابتدای کار دستیابی به برترین‌ سونوریته‌ی ساز خود و همچنین به افزایش توانایی خود در اجرای باکیفیت و نوانس بیشتر قطعات اهمیت بدهند بطور حتم به موفقیت های بالاتری در نوازندگی خواهند رسید.

همچنین هیئت داوران به اجباری و مشخص شدن قطعات بر اساس گروه سنی در فراخوان تاکید داشتند.

امید به اینکه هنرمندان و هنردوستان بیشتری برای هرچه بهتر برگزاری این جشنواره ها از نظر کمی و کیفی مشارکت داشته باشند. همچنین از آموزشگاه های موسیقی و مدرسینی که جشنواره ها را حمایت می کنند تقدیر می کنیم. به حمایت همه جانبه مسئولان هنری و فرهنگی شهرستان ها از چنین جشنواره هایی که دغدغه ای جز اشاعه فرهنگ و هنر و کشف استعدادهای جوان و حمایت از آنان که خود روزی از بزرگان موسیقی این مرز و بوم خواهند شد، امید بسته ایم.

از والدین محترم نوازندگان که با حمایت های همه جانبه بستر مناسبی را جهت بالندگی این عزیزان فراهم آورده اند تشکر ویژه داریم.

هیات داوران با تشکر مجدد از همت شایسته مسئولان فرهنگی و هنری استان زنجان، مسئولان فرهنگسرای امام خمینی (ره)، داوران، نوازندگان، پیشکسوتان، هنرمندان و آحاد مردم، امیدوار است جشنواره موسیقی فجر استان در سال های آتی با کیفیت بهتر و در سطوح بالاتری برگزار شود.

همچنین در بیانیه هیات داوران سازهای جهانی هم آمده است، با عنایت پروردگار و همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و مسئولان فرهنگسرای امام خمینی (ره) و تلاش هنرپرورانه انجمن موسیقی استان زنجان با تاثیر فرهنگی و هنری خود و کشف استعدادهای جوان در این حوزه ارزشمند هنری به پایان رسید.

جشنواره امسال باز هم نشان داد که موسیقی استان زنجان، بضاعتی درخور دارد و در نگاهی واقع بینانه و نه کمال گرایانه و خیالی درصد هنرجویان برترش  به دیگر استان ها چیزی کم از درصد هنرجویان برتر جشنواره های معتبر ندارد.

این در حالیست که جشنواره امسال متفاوت با سالهای گذشته، درگیر و دار معضلات و دیر کردهایی از جمله :زمان تشکیل انجمن موسیقی، اتخاذ تصمیم برگزاری جشنواره، انتشار فراخوان و غیره برگزار گردید 

پس این ظرفیت را پاس بداریم و با افراط و تفریط های بیجا در حسن جویی، زیاده از حد و عیب جویی گشاده از وسعت، تضییع اش نکنیم!

 هیآت داوران بخش موسیقی جهانی پانزدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان،ضمن سپاس از همیاری مسئولان و هنرمندان شرکت کننده ، اساتید و همچنان دوستداران موسیقی که در برگزاری این برنامه ، سعی وافری داشته اند، خرسندی خود را سطح برگزاری  جشنواره اعلام نموده و با مراعات انصاف و وجدان هنری نسبت به رتبه بندی اجراها اقدام نموده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز