مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

مردم به شایعات توجه نکنند/بارندگی در زنجان فقط نعمت بود/ اسکان رایگان تعدادی مسافر به دستور استاندار

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۳:۳۵:۱۵
کد خبر: ۸۲۷۷۷۴
مردم به شایعات توجه نکنند/بارندگی در زنجان فقط نعمت بود/ اسکان رایگان تعدادی مسافر به دستور استاندار
در روزهای اخیر شاهد بارش‌های شدید در استان بودیم اما خوشبختانه شرایط بحرانی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی باقری مدیرکل مدیریت بحران استان گفت :با وجود بارش‌های شدید در استان زنجان، وضعیت عادی است و شرایط بحرانی در هیچ یک از شهرستان‌های این استان گزارش نشده با این حال از مردم و مسافران تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت و از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان مربوطه بیان کرد: هم‌وطنان توصیه‌های ارسالی از سوی ستاد بحران را جدی بگیرند، از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت سفر، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: بارش‌ها موقتا در استان قطع شده اما از بعد از ظهر امروز شاهد بارندگی خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.وی همچنین به آماده‌سازی مساجد، مدارس و مکان‌های مناسب دستگاه‌های اجرایی برای اسکان اضطراری خبر داد و گفت: شب گذشته ۳۸۰ نفر در این مکان‌ها اسکان داده شدند. 

وی خاطرنشان کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیل در خدابنده شایعه است و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و تنها توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ آرامش نکات مورد نیاز که از منابع موثق منتشر می‌شود را انجام دهند.

باقری ضمن تکذیب شایعات منتشره درباره خسارات سیل در استان از مردم خواستند، اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

در پی بارندگی شدید باران در برخی از استان‌های کشور و جاری شدن سیل و خسارات وارده ناشی از آن شایعات و کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، استان زنجان نیز متاثر از بارندگی و سیل، دچار خسارات فراوانی شده است.هر آنچه بارندگی در زنجان رخ داده است، صرفا یک بارش عادی بوده که در سنوات گذشته نیز سابقه داشته است و اصلا در هیچ یک از مناطق و روستاهای استان سیلی رخ نداده است که خسارتی در بر داشته است.

مسؤولان اجرایی استان ضمن تکذیب شایعات از مردم خواستند، اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: هر آنچه در فضای مجازی مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست و اصلا صحت ندارد. علی باقری با بیان اینکه بارندگی در استان زنجان به این میزان پیش از این نیز سابقه داشته است، افزود: بارندگی در نقاط مختلف استان از 50 میلی‌متر تا کمتر متفاوت است، اما خوشبختانه هرچه از بابت این بارش‌ها وجود داشته نعمت بوده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت هشداری برای زنجان پیش‌بینی نشده و وضعیت کاملا عادی است، تصریح کرد: خسارت در یکی دو روستا بسیار جزئی بوده است، اما در مجموع در استان زنجان هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان همچنین درباره وضعیت راه‌های استان نیز گفت: در استان زنجان راه‌های اصلی و فرعی همه باز است و مشکلی وجود ندارد، هرچند با توجه به بارش برف ممکن است چند راه روستایی در زنجان مسدود باشد.. 

اسکان رایگان مسافران در اماکن اقامتی زنجان

وی با اشاره به اینکه یک سامانه بارشی نیز هفته آینده وارد استان خواهد شد که پیش‌بینی ما این است که قوی‌تر از سامانه فعلی باشد، تصریح کرد: برای آن سامانه نیز تمهیدات لازم از سوی ستاد مدیریت بحران اندیشیده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان همچنین درباره اقدامات استانی در اسکان مسافران نیز اظهار کرد: با توجه به بارشی که داشتیم، 200 نفر در شهرستان زنجان و 181 نفر در طارم اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: البته به دستور استاندار زنجان مسافرانی که در چادر اطراق کرده بودند در اماکن اقامتی اسکان داده شدند، به طوری که حتی تعدادی از مسافران به صورت رایگان اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان همچنین درباره عدم حضور برخی مدیران در استان نیز گفت: اکثر مدیران در استان حضور دارند، ولی آنها که نیستند هم برای خود جانشین معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین همه نهادهای نظامی، دولتی و ... در استان وجود دارد، تصریح کرد: همه ادارات مرتبط در حوزه مدیریت بحران نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و از لحاظ تسلط بر اوضاع هیچ مشکلی در استان زنجان وجود ندارد.

باقری افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده، ارگان‌های امدادی، انتظامی، شهرداری‌ها، اوقاف و ... همکاری خوبی با ستاد مدیریت بحران دارند.

در طارم اصلا سیل نیامده است

سرپرست فرمانداری طارم نیز در همین باره  گفت: شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر خسارت سیل به برخی روستاهای طارم صحت ندارد.

حیدری گفت: بنده هرگونه خسارت ناشی از بارندگی یا سیل را در شهرستان تکذیب می‌کنم، چون اصلا سیلی روی نداده، که خسارتی وارد شده باشد.

وی با بیان اینکه از چند شب گذشته بارندگی خوبی را در سطح شهرستان شاهد بودیم که موجب کولاک در ارتفاعات شد، تصریح کرد: شب گذشته در دو محور ارتباطی طارم مسدودی موقت را داشتیم که بلافاصله با تلاش راهداران زحمتکش بازگشایی شد.

سرپرست فرمانداری طارم گفت: هم اکنون وضعیت در طارم عادی است و هیچ مشکلی از این بابت در شهرستان وجود ندارد.

اسکان 1300 مسافر در بقاع متبرکه زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در همین باره گفت: از شب گذشته چند باب از آستان مقدس امامزادگان و مساجد برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه شب گذشته یک هزار و 300 مسافر در زنجان اسکان داده شدند، افزود: درب مساجد و بقاع متبرکه به روی مسافران باز است و هماهنگی لازم در این باره با هیأت امنا انجام شده است.

آماده باش شهرداری زنجان

شهردار زنجان نیز از آماده‌باش شهرداران مناطق سه گانه شهر زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اعلام مدیریت بحران و هشدارهای هواشناسی در حوزه‌های مختلف از جمله ستاد مدیریت بحران، معاونت خدمات شهری، معاونت امور زیربنایی و مناطق سه‌گانه آماده‌باش کامل حاکم است.

مسیح‌الله معصومی با بیان اینکه همه کانال‌های دفع آب‌های سطحی به طور کامل لایروبی و لجن‌برداری شده است، گفت: همچنین تمامی نقاطی که احتمال آبگرفتگی در آنها متصور بوده، بازدید میدانی شده و پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز