استاندار زنجان:

توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق تولید ضروری است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۵:۳۴
کد خبر: ۸۳۴۴۹۷
توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق تولید ضروری است
استاندار زنجان توجه ویژه به واحدهای صنعتی، تولیدی، بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای رونق تولید در استان و کشور ضروری دانست و افزود: موارد دیگری نیز همچون جلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل استان و کشور تولید می شود، احصاء موانع تولید و هماهنگی و یکصدایی بین دستگاه های اجرایی از گام های مهم در تحقق رونق تولید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت سیمان خمسه برگزار شد، با اشاره به اینکه سال قبل با تلاش صورت گرفته چند واحد غیرفعال مجددا به چرخه تولید بازگشتند، بیان کرد: برای رونق تولید نباید فقط به واحدهای بزرگ متکی بود، بلکه باید واحدهای کوچک و متوسط نیز حمایت شود.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی خرید در انجام پروژه های استانی باید محصولات تولیدی داخل استان باشد تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری در جلسه ای با دستگاه های مرتبط که پیمانکار پروژه عمرانی دارند باید زمینه عملیاتی شدن این مهم را فراهم کند.
حقیقی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون برخی موارد به استانداران تفویض اختیار شده که انجام امور را بهتر و سریع تر کرده و یکی از این تفویض اختیارات این است که مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به عنوان مصوبات ملی تلقی شده و لازم الاجرا است.
استاندار زنجان بابیان اینکه برخی اختیارات دیگر نیز در آینده نزدیک به استان ها تفویض خواهد شد که گشایش مطلوبی در امور می کند، ادامه داد: باید نهایت سعی و تلاش بر این باشد که از این اختیار به نفع بخش خصوصی استفاده شود.
استاندار زنجان با تاکید بر چابک سازی مدیران و عملیاتی کردن برنامه ها گفت: اولین گام چابک سازی این است که از مدیران دستگاه ها خواسته ایم چند برنامه محوری را به عنوان نقشه راه در سال جاری، تدوین و ارائه دهند.
وی با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بر اساس این بخشنامه، واحدهای تولیدی به هر اندازه ای که با پرداخت به حساب دستگاه های امدادی به سیل زدگان کمک کنند از درآمد مشمول مالیات سال جاری آن ها کسر می شود که این مهم باید به نحو مطلوب به واحدها ابلاغ شود.
حقیقی با بیان اینکه تاکنون 8 مرحله کمک های مردمی و دولتی به استان های سیل زده ارسال شده است اظهار داشت: موکب های اربعین استان زنجان در خوزستان مستقر شده و روزانه بیش از 20 هزار غذا در 3 وعده برای هموطنان تامین می کنند.
گفتنی است؛ استاندار زنجان پیش از این جلسه به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان(پتروشیمی سابق)، شرکت توسعه صنایع روی خاورمیانه، گروه صنعتی معدنی زرین و شرکت سیمان خمسه بازدید کرده تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت ها قرار گیرد.
امسال پیگیری امور در استان زنجان با تکمیل تیم مدیریت و روی کار آمدن معاون جدید سیاسی استانداری بیشتر شده و این امر با پیوستن معاون چهارم نیز سرعت بیشتری خواهد یافت، مجوز حضور و فعالیت معاون چهارم دریافت شده است. 

 

نظر شما