خدایی نماینده وزارت خارجه در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم :

زنجان؛ شهر پیشروی اکو

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۲:۳۱:۳۱
کد خبر: ۸۳۶۹۴۹
زنجان؛ شهر پیشروی اکو
خدایی نماینده وزارت خارجه در آیین پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از همیشه در ایران ضرورت توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم فعالیت اقتصادی و توسعه‌ای احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نماینده وزارت خارجه گفت: برگزاری این رویداد زمینه را برای نامیده شدن این شهر به عنوان شهر پیشرو اکو فراهم کرده است.

 خدایی در آیین پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از همیشه در ایران ضرورت توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم فعالیت اقتصادی و توسعه‌ای احساس می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این صنعت یکی از مهم‌ترین نمودهای توسعه سبز است که در حال حاضر الگو و رهیافتی جهانی است، ادامه داد: استان زنجان با درک موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی خود در بستر جاده ابذیشم و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اکو، گام بسیار مهمی را برای نهادینه کردن نقش خود به عنوان یک مقصد گردشگری برداشته است.

او افزود: خوشبختانه مجموعه مدیریتی استان در طول پنج سال گذشته با برگزاری منظم این جشنواره، توانمندی‌های خود را برای ورود به حوزههای دیگر همکاری‌های بین‌المللی به اثبات رسانده است و با توجه به پتانسیل‌های موجود، این استان در آینده‌ای نزدیک به مرکزی برای میزبانی و برگزاری نشست‌ها، جشنوارهها و سایر مناسبت‌های بین‌المللی تبدیل شود.

خدایی تصریح کرد: وزارت امور خارجه از طریق معاونت دیپلماسی اقتصادی تلاش دارد با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های خود در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار یاری کند. در همین ارتباط استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری اقتصادی به عنوان یک ساختار نهادینه منطقه‌ای و سایر ساز و کارهای بین‌المللی برای گسترش همکاری‌های توسعه‌ای کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

نماینده وزارت خارجه یادآور شد: در جریان بزرگزاری بیست و سومین نشست شورای وزاری امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در کشور تاجیکستان، با تلاش هیئت ایرانی، موضوع برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو –راه ابریشم در بیانیه نهایی آن به صورت برجسته شد .

این مسئول اظهار کرد: بدون شک برگزاری این رویداد بی‌نظیر و موفق زمینه را برای نامیده شدن این شهر به عنوان شهر پیشرو اکو فراهم کرده است و لازم به ذکر است که در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی ابتکار «زنجان 2020 » در نشست سالانه شورای برنامهریزی سازمان اکو به تصویب رسیده و این موضوع زمینه را برای ارتقای سطح همکاری‌های بالاتر فراهم کرده است. 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز