مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان:

یک هزار و ۴۰۰ کودک همسری در زنجان ثبت شده است

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۴
کد خبر: ۸۳۷۵۵۶
یک هزار و ۴۰۰ کودک همسری در زنجان ثبت شده است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراستان زنجان؛ جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان به منظور بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان زنجان درمحل استانداری برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این جلسه با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در سرانه مطالعه دومین استان کشور محسوب می‌شود.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه طبق آمارها 8 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: اما سرانه آموزشی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی همچنین از فعالیت 345 تشکل مردم نهاد در استان زنجان خبر داد و افزود: این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه سال قبل ثبت ازدواج در استان کاهش داشت، تصریح کرد: یکی از معضلات استان کودک همسری است، چرا که از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان رخ داده است.

وی همچنین از سکونت 8.5 درصد از جمعیت استان در 19 سکونت‌گاه غیررسمی خبر داد و بیان کرد: با این شرایط حاشیه‎نشینی مشکل حادی در زنجان محسوب نمی‌شود.

 

نظر شما