استاندار زنجان:

حفظ آرامش جامعه اولویت همه مدیران است/ با متخلفان منابع آبی برخورد جدی شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۲:۳۷
کد خبر: ۸۳۸۳۹۱
حفظ آرامش جامعه اولویت همه مدیران است/ با متخلفان منابع آبی برخورد جدی شود
استاندار زنجان حفظ آرامش جامعه را از مهمترین وظایف و اولویت های همه مدیران حتی در زمان برخورد با متخلفان حوزه آب عنوان کرد و گفت: در انجام برخوردهای قانونی با متخلفین حوزه آب تا حد توان باید برای آرام نگه داشتن فضای عمومی جامعه به ‌خصوص روستائیان و اقشار خاص جامعه، تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ فتح‌ الله حقیقی در شورای حفاظت از منابع آب استان بر ضرورت برخورد جدی و قانونی با متخلفین حفاری ها و برداشت های غیرمجاز آب تاکید کرد و گفت: با چاه‌های غیرمجاز موجود و حفاری‌های غیر مجاز باید طبق قانون و به طور جدی برخورد شود.
وی با بیان اینکه نسبت به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب نیز اقدام شود، خاطرنشان کرد: در خصوص برداشت‌های مازاد از چاه‌های دارای پروانه نیز ابتدا مهلتی برای اصلاح الگوی مصرف داده می‌شود و در صورت اصلاح نکردن میزان مصرف، طبق قانون عمل خواهد شد.
حقیقی اظهار داشت: بهره گیری از مشارکت عمومی و نظرات مجموعه مدیران در جلسات به تصمیم‌گیری صحیح‌تر کمک می‌کند اما در این میان جایگاه مدیران و کارشناسان نباید تغییر کند که در این صورت مشکل ‌آفرین می‌شود.
مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: مهمترین نکته در حفاظت از منابع آب این است که جایگاه کشاورزان واقعی با کشاورزان غیرواقعی که با تعدی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها اقدام به کشاورزی و استفاده غیرمجاز از منابع آبی می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد و به افرادی که واقعا شغل کشاورزی دارند و از این راه امرار معاش می کنند باید راهکارها و آموزش های لازم برای استفاده بهینه از روش های نوین آبیاری ارائه شود.
نماینده عالی دولت در استان در خصوص پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان از بارندگی‌های اخیر نیز خاطرنشان کرد: افرادی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند کشاورز واقعی نبوده و هیچ خسارتی دریافت نمی‌کنند اما خسارت کشاورزان واقعی که شغل اصلی آن‌ها کشاورزی بوده و استفاده منطقی و قانونی از آب داشته و در حریم قانونی کشاورزی می‌کردند پرداخت می‌شود. 
استاندار زنجان یادآور شد: تمام اقدامات انجام شده تاکنون با همکاری دستگاه‌های مختلف، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و نباید اختلاف وظیفه‌ها را به عنوان عدم همکاری تلقی کنیم. 
وی افزود: هر یک از فرمانداران و نمایندگان مجلس بر اساس وظایف خود و با توجه به شرایط بین‌المللی و داخلی کشور، در آرام نگه داشتن شهرستان و منطقه خود تلاش می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز