سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ؛

جوانان و سمن ها پیشنهاد کردند هزینه های مربوط به جشن جوانان صرفه جویی و به مناطق سیل زده ارسال شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۰۹:۵۵:۵۰
کد خبر: ۸۳۸۴۵۲
جوانان و سمن ها پیشنهاد کردند هزینه های مربوط به جشن جوانان صرفه جویی و به مناطق سیل زده ارسال شود
لیلا کریمی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان زنجان: لیلا کریمی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان برای جمع بندی مطالب خود می گوید: سیل خرابی های زیادی به وجود آورده ولی آسیب هایی که باقی مانده به مراتب بیشتر از آنچه خواهد بود که می بینیم . ما ضمن برنامه ریزی برای اوقات فراغت بازماندگان سیل زده، از مشاورین جوان خود خواسته ایم هرکس امکان اعزام و حضور در مناطق سیل زده را دارد اعلام نماید تا انشالله بتوانیم کمی از آلام این هموطنان بکاهیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ از وقتی غلامرضا الهی سرشت جهت تصدی پست روابط عمومی استانداری به آن اداره منتقل شد لیلا کریمی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان زنجان منصوب شد. وی جوان است و با انگیزه و اندیشه که در این بخش بخوبی کار میکند.

لیلا کریمی در یک گفتگوی صمیمی در رابطه با چگونگی همگرایی با جوانان و سمن ها و تشکل های مردم نهاد به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ما مهمترین کارمان در این حوزه ارتقا مشارکت های اجتماعی جوان هاست. یعنی تلاش می کنیم زمینه ای بوجود آوریم تا جوانان در مشارکت های اجتماعی موفق تر عمل کنند. یا بصورت برونسپاری کارهای اجرائی مان به سمن ها این کار صورت می گیرد یا بصورت خودجوش. از جمله مسایل مربوط به همیاری و کمک به برادران و خواهران سیل زده مان در جنوب کشور سمن ها خود به صورت خود جوش در سراسر کشورشروع کردند به کمک و جمع آوری کمک های نقدی و جنسی برای سیل زدگان . بچه های مجمع ملی جوانان در کانون های سیل زده حضور فیزیکی پیدا کردند و اقدامات بسیار مفیدی انجام دادند . و این حرکت تسری پیدا کرد به کل کشور و تمامی سمن ها و تشکل های مردم نهاد اقدام به جمع آوری کمک نمودند وخود به سیل زدگان رساندند .

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ضمن اشاره به توانایی های سمن ها در جمع آوری کمک ها افزود: هفته جوان از 26 فروردین تا 1 اردیبهشت بود . برای گرامیداشت این روز از اواخر سال 97 اقدامات گسترده ای انجام شده بود. کار زیبایی که انجام شد این بود که خود جوانان و سمن ها پیشنهاد کردند هزینه های مربوط به جشن صرفه جویی و کلا جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شود .بنری هم چاپ کردند و همه هم امضا کردند و از اداره ورزش خواستند که هزینه های جشن به مناطق سیل زده ارسال گردد.بصورت خود جوش پای کار بودند.خودشان با سمن های مستقر در منطق سیل زده ارتباط برقرار کردند و نیازمندی های آنجا را جویا شدند . بعد با شرکت ها از جمله شرکت های تولید کننده پوشک بچه و لوازم بهداشتی وغیره مرتبط شدند . از کارخانه مینوی خرم دره مواردی را گرفتند و همراه کاروان هدایای اداره ورزش برای کمک عمرانی و پاک سازی به منطقه سیل زده رفتند.

 لیلا کریمی در پاسخ به این سوال که شما درکل چه حمایت هایی از سمن های موجود می کنید و چه انگیزه ای برای سمن هایی که درآینده بخواهند تشکیل شوند دارید، گفت: ما به طرق گوناگون از سمن ها و تشکل های مردم نهاد حمایت می کنیم . بخشی از مهارت هایی که برای مشارکت اجتماعی لازم دارند را ما برایشان در کارگاه های اختصاصی آموزش میدهیم .مثل مشارکت های اجتماعی و ارتباطی یا پاره ای مسائل حقوقی. جوانان با شرکت دراین کلاس های توانمندسازی اجتماعی را فرا می گیرند . در ضمن ما مکانی داریم ویژه آموزش سمن ها. پس از آموزش طرح های خود را ارائه میدهند . بعد ما میتوانیم به لحاظ مالی از آنها حمایت کنیم ویا به ارگانهای دیگر معرفیشان کنیم تا از امکانات آنها استفاده کنند.

این معاون جوان در رابطه با چگونگی برخورد با سمن ها گفت: ما کلا کار اجرایی انجام نمی دهیم . زیرساخت ها را آماده می کنیم و با آنها تفاهم نامه می بندیم وکار اجرایی را خود سمن ها انجام می دهند. کارما بیشتر جنبه نظارتی دارد.

کریمی درابطه با عدم موازی کاری دستگاه ها و ارگانهای موجود اظهار داشت: ما در استان ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان را داریم و تمام شهرستانها نیز ستاد ساماندهی امور جوانان را در سطح شهرستان دارا می باشند . این ستاد در استان به مدیریت استاندار و دبیری مدیرکل ورزش و جوانان و در شهرستانها به مدیریت فرماندارن جلسات برگزار می گردد. در این جلسات ضمن بررسی مشکلات و مسائل جوانان سعی می گردد با ارائه راهکارهای مناسب از موازی کاری آنها جلوگیری شود. در ضمن ما در ذیل این ستاد کارگروهای متعددی داریم چون کارگروه ازدواج ، اشتغال، سلامت و پیش گیری از آسیب های اجتماعی.در این کار گروه ها نیز به صورت ریز تر به مسائل مربوط به جوانان پرداخته می شود.

لیلا کریمی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان برای جمع بندی مطالب خود می گوید: سیل خرابی های زیادی به وجود آورده ولی آسیب هایی که باقی مانده به مراتب بیشتر از آنچه خواهد بود که می بینیم . ما ضمن برنامه ریزی برای اوقات فراغت بازماندگان سیل زده، از مشاورین جوان خود خواسته ایم هرکس امکان اعزام و حضور در مناطق سیل زده را دارد اعلام نماید تا انشالله بتوانیم کمی از آلام این هموطنان بکاهیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز