استاندار زنجان:

مدیران باید گوش شنوای تولیدکنندگان و سنگ صبور کارگران باشند

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۵:۴۵
کد خبر: ۸۳۹۷۶۰
مدیران باید گوش شنوای تولیدکنندگان و سنگ صبور کارگران باشند
استاندار زنجان در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی پای صحبت کارگران نشست و در دیدار با آنان تصریح کرد: در این شرایط هر کس بخواهد در راستای تعطیلی واحدهای تولید حرکت کند، راهش با راه ترامپ فرقی ندارد چرا که دشمنان ما هم تعطیلی کارخانه ها را می خواهند لذا مدیران باید گوش شنوای تولیدکنندگان و بخش خصوصی و سنگ صبور کارگران باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح اله حقیقی به منظور تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطابق معمول اقدام به بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی که دارای مسائل و مشکلاتی بودند، کرد. 
استاندار زنجان در این بازدیدها از نزدیک در جریان مسائل شرکت های های'کالسیمین'،'ایران پالاد'،'پالاد هواساز'، 'فرایند رشد' و 'شرکت ملی سرب و روی' قرار گرفت.
مقام عالی استان پس از پایان بازدید از واحدهای صنعتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل شرکت ملی سرب و روی شرکت نمود و ضمن تاکید بر تلاش بر تحقق شعار سال، گفت: امسال باید وضعیت تولید از سال های گذشته در کشور بهتر شود.
حقیقی افزود: پاره ای از مشکلات به وجود آمده در نتیجه ممنوعیت صادرات است که ارز حاصل از صادرات در مواردی به کشور بازنمی گردد و البته مساله اصلی هم همین است.
وی درباره سهمیه بندی خاک معدن انگوران نیز اظهار داشت: در این خصوص باید فعالان این حوزه جمع شوند و پیشنهادات کارشناسی و منطقی را برای حل برخی مسائل اعلام کنند.
حقیقی با بیان اینکه تنها واحد پرمنگنات پتاسیم در کشور در زنجان فعال است، تصریح کرد: در تامین محصول این واحد باید تولیدکننده تعهد رفع نیاز داخلی را بدهد و اگر چنین نشود باید راهکاری برای تامین مواد اولیه توسط واحدهای تولید شمش روی ازجمله کالسیمین اتخاذ گردد.
استاندار زنجان برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی بازدید شده، دستوراتی را صادر و دستگاههای اجرایی مرتبط را مامور پی گیری و حل مسائل کرد. 
حقیقی در جریان بازدید از شرکت های تولیدی و صنعتی استان بنا به درخواست خود، با کارگران این مجموعه ها به گفتگو نشست تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرد.
کارگران این واحدهای صنعتی مشمول نبودن همه مشاغل موجود در برخی از شرکت ها در زمره مشاغل سخت و زیان و آور، کاهش مدت قرارداد کار از یک سال به 6 ماه، عدم امنیت شغلی، کاهش پاداش ها و تامین نشدن لباس و تجیهزات ایمنی مورد نیاز را از مسائل عمده خود عنوان کردند.
استاندار زنجان ضمن قول مساعد برای پیگیری مشکلات کارگران، اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی را مامور کرد تا در اسرع وقت یک با اعزام یک تیم کارشناسی، سخت و زیان آور بودن مشاغل در این واحد صنعتی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
گفتنی است؛'کالسیمین' از واحدهای فعال در زمینه تولید شمش روی در کشور است و در زمان حاضر بنا به گفته مدیر شرکت، با مشکلاتی از جمله صادرات محصول، کمبود خاک سهمیه ای معدن انگوران و چالش در تهیه پرمنگنات پتاسیم به عنوان یکی از مواد اولیه مواجه است.
شرکت های 'ایران پالاد'و 'پالاد هواساز' از واحدهای فعال در زمینه قطعه سازی برای صنایع و خودرو در زنجان هستند که با مسائلی همچون بازپرداخت معوقات بانکی، بدهی های مالیاتی و جرایم معوقات بیمه ای دست به گریبان هستند.
'فرآیند رشد' نیز از واحدهای فعال در زمینه قطعه سازی برای صنایع است و برای توسعه خطوط تولید خود در زمان حاضر به 80 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد.
مشکل عمده شرکت ملی سرب و روی نیز بنا به گفته مدیران آن، تامین مواد اولیه است.
بازنگری در گنجاندن مشاغل این واحد صنعتی به عنوان فعالیت های 'سخت و زیان آور' بر اساس ماده 52، از دیگر خواسته های مدیر شرکت ملی سرب و روی بود چرا که به زعم وی مشمول ماده 52 شدن این واحد، رویه ای باخت - باخت برای کارفرما و کارگران محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز