به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان:

جشنواره بازیهای محلی و عشایری در استان زنجان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۵:۲۹:۲۸
کد خبر: ۸۳۹۸۱۱
جشنواره بازیهای محلی و عشایری در استان زنجان برگزار شد
اینجا بوی زندگی می دهد بوی آدم های سبز رنگ . تا دستی بر جیب برم برای پرداخت هزینه نوشیدن این نوشیدنی داغ گوارا، مرد روستایی بالبخندی از سر حجب و حیا وسرشار از مهربانی گفت: سیز بیزه قوناقیز !!...شما مهمان مائید....

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ عذرا واسعی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان در اقدامی شایسته جشنواره بازیهای محلی و عشایری را در روستای قره اوغلانلو از توابع زنجان برگزار نمود . 

گزارش زیر دلنوشته ای زیباست به قلم یکی از کارکنان فهیم و با ذوق دراداره کل ورزش و جوانان استان که در پی می آید:

جشنواره بازیهای محلی و عشایری فرصتی به دست داد تا در یکی از روستاهای زنجان( قره اوغلانلو) حضور یابیم. 

در ابتدای ورود به روستا متوجه شدیم که زمین بزرگی برای برگزاری این مراسم مجهز شده و ما در حین  ورود با چای کوهی بر روی آتش که بوی بی نظیری به اطراف پراکنده کرده بود؛ از خودمان پذیرایی کردیم؛ چای با طعم طبیعت ، با احساسی  سبز سبز...  

اینجا بوی زندگی می دهد بوی آدم های سبز رنگ . تا دستی بر جیب برم برای پرداخت هزینه نوشیدن این نوشیدنی داغ گوارا، مرد روستایی بالبخندی از سر حجب و حیا وسرشار از مهربانی می گوید: سیز بیزه قوناقیز !!...شما مهمان مائید....

صدای مجری در فضا می پیچید و همه مردم برای تماشای مسابقات مختلف حلقه زده بودند و نفراتی برای کشتی محلی با حالت و  آهنگ و ضرب مخصوصی پایکوبی و زور آزمایی می کردند. 

پشتکار و جدیت مردان روستایی برای برنده شدن در مسابقه چیزی بود که طبیعت به آنها بخشیده بود چیزی که امروزه در زندگی شهری رنگ باخته!!!  تلاش زنان روستایی برای پذیرایی هر چه بهتر از مردم درنهایت سادگی، بی آلایش و زیبا بود.

میزان تاب آوری، شاخصی روانشناختی است که میزان صبوری و تحمل افراد در شرایط سخت را می سنجد.  با خود فکر می کردم قطعا میزان  تاب آوری زنان روستایی بیش از زنان شهری است زمانی که کودکانشان با بازی روی زمین غلت می خوردند مادران بدور از نگرانی از بازی آنها لذت می بردند؛ و مردان فارغ از قیل و قال  و سختی های زندگی، کودکانه به فکر بردن جایزه بودند.

گاه از یاد می بریم داشته های خود را دوست داشته باشیم و خود را همانگونه که هستیم پذیرفته و دوست بداریم چیزی که زنان و مردان روستایی یادآور آنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز