معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

مطبوعات نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه دارند

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۱:۳۱:۳۲
کد خبر: ۸۴۳۳۸۹
مطبوعات نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه دارند
خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی ٫ امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان: سطح سواد عمومی در استان زنجان بالای 90 درصد است، همچنین زنجان دومین استان در میزان مطالعه در کشور است با مردمی بانشاط و شاد که این­ها نشان از عمق فرهنگی مردم این استان دارد. در آفرینش این فضا، اصحاب قلم نقش مؤثری داشته ­اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان دیدار کردند. در این دیدار، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به نقش مطبوعات در آگاه سازی جامعه اشاره کرد و گفت: نقش مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی همچنان نقشی پر رنگ است. خدابخش مرادی نافچی با بیان این که ممکن است در تحقق مأموریت­ها و یا به لحاظ ملاحظات مالی دستگاه­ها به صورت مقطعی مشکلاتی ظهور و بروز کند ولی این امر نقش مطبوعات در حوزه اطلاع­ رسانی، آگاه­سازی، امیدآفرینی، اعتماد آفرینی و ایجاد پویایی و نشاط و آرامش در جامعه را نفی نمی­کند. وی گفت: مطبوعات از گذشته نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه در حوزه ­های مختلف داشته­ اند و ما از گذشته بخش زیادی از اطلاعات خود را از روزنامه­ ها گرفته­ ایم و قلم روزنامه­ نگاران برای همه قابل احترام بوده است. مرادی با بیان این که استان زنجان استانی فعال در حوزه فرهنگی است اظهار داشت: سطح سواد عمومی در استان زنجان بالای 90 درصد است، همچنین زنجان دومین استان در میزان مطالعه در کشور است و مردمی بانشاط و شاد دارد که این­ها نشان از عمق فرهنگی مردم این استان دارد. معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: نوع ادبیاتی که جوان ما، مطبوعاتی ما، مدیر ما، شهروند ما در کلامش استفاده می­کند نشان دهنده­ عمق فرهنگی این استان است و در آفرینش این فضا، اصحاب قلم نقش مؤثری داشته ­اند. این مقام مسئول رویکرد مدیریت جدید استان را حرکت برنامه­ ای، اعلام  اولویت کاری و تدوین  برنامه عملیاتی اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش می­کنیم مدیران را از پشت میزنشینی به ارتباط نزدیک و حضور میدانی در میان مردم ببریم. وی در پایان سخنان خود از مدیران دستگاه­ های اداری خواست تا تولید خبر کرده و عملکرد خود را از طریق رسانه ­های استان برای مردم بیان کنند. همچنین روابط عمومی دستگاه­های اداری و اجرایی تعامل خوبی با مجموعه رسانه و مطبوعات داشته باشند.

در این دیدار، اعضای هیأت مدیره­ خانه مطبوعات استان زنجان مشکلات رسانه­ های استان را مطرح کردند. عدم رعایت عدالت در توزیع اگهی­ های دولتی، قطع اشتراک نشریات استانی و کشوری از سوی ادارات، عدم همکاری مسئولان روابط عمومی برخی ادارات دولتی با رسانه­ ها، گرانی کاغذ و چاپ و ... ازجمله مشکلات مطرح شده بود.

در پایان این جلسه مقرر گردید جلسات فصلی با حضور اعضای هیأت مدیره خانه، معاون سیاسی استاندار، معاون فرهنگی رسانه­ ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تناسب نیاز مدیر یک دستگاه اجرایی در جهت حل مشکلات رسانه­ های استان برگزار گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز