استاندار زنجان:

اجرای قانون ضامن سلامت و رقابتی شدن انتخابات است/ سامانه سنجش تکریم شهروندان راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۱:۳۰:۱۲
کد خبر: ۸۴۳۵۸۵
اجرای قانون ضامن سلامت و رقابتی شدن انتخابات است/ سامانه سنجش تکریم شهروندان راه اندازی می شود
استاندار زنجان به اجرای مُر قانون در مراحل برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: رقابتی بودن انتخابات و سلامت آن در گرو اجرای درست و کامل قانون و توجه به ارکان برگزاری انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در دیدار با فرمانداران و معاونان آنان، مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را از مهمترین ارکان انتخابات عنوان کرد و افزود: برای افزایش مشارکت در انتخابات لازم است به مقوم های وحدت تن بدهیم. 
وی رضایت مندی مردم را از عوامل زمینه ساز برای ارتقای مشارکت در انتخابات ذکر کرد و ادامه داد: برای افزایش رضایت مندی باید اعتماد شهروندان ارتقا پیدا کند که این امر مستلزم این است که مدیران وظایفشان را به درستی انجام دهند.
حقیقی کنترل و نظارت مستمر بر بازار را عامل مهم افزایش اعتماد و رضایت شهروندان برشمرد و گفت: جلسات نظارت بر بازار هفته ای یک مرتبه باید در همه شهرستان ها برگزار شود.
مقام عالی استان افزود: نباید شاهد انبار کردن محصولات توسط تولیدکنندگان و دلالان باشیم چرا که چنین کاری در این شرایط، خلاف بزرگی محسوب می شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرهیز مدیران دستگاههای اجرایی از دخالت در انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر از مدیران رفتاری دال بر دخالت در انتخابات مشاهده شود، عزل خواهد شد. 
نماینده عالی دولت در استان افزود: نهادهای مدنی همچون شوراهای اسلامی نیز حق دخالت له یا علیه کسی در انتخابات را ندارند.
حقیقی به ضرورت تعامل تنگاتنگ هیات های نظارت و هیات های اجرایی در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: وجود و تقویت این ارتباط موجب می شود تا امکان تخلف به وجود نیاید.
وی به لزوم آسیب شناسی انتخابات در دوره های گذشته اشاره کرد و افزود: مسئولان مرتبط با انتخابات و اعضای ستادهای انتخاباتی باید تسلط کامل برقانون انتخابات را داشته باشند.
استاندار زنجان در ادامه سخنان خود به ضرورت تکریم شهروندان تاکید کرد و گفت: موضوع تکریم شهروندان نسبت به سالهای گذشته در استان بهبود پیدا کرده و اقداماتی نظیر ساکن شدن مدیران درمحل خدمت هایشان در این راستا بوده است.
مقام عالی استان اظهار داشت: لازم است برای تکریم شهروندان سامانه ای طراحی شود تا نحوه مراجعه شهروندان برای پیگیری امور، ارزیابی نظارت و میزان رضایت مندی آنان از مدیران، از طریق آن انجام شود.
حقیقی رضایت مندی مردم و ارزیابی میزان آن را مهمترین موضوع عنوان کرد و افزود: ارگان ها و دستگاههای اجرایی مختلف باید در جهت تامین رضایت مندی هر چه بیشتر مردم تلاش کنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری ازسخنان خود به لزوم تقویت ارتباط مدیران با شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: کمیته ای به این منظور باید در فرمانداری و بخشداری های سطح استان تشکیل شود.
استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه باید سند عملیاتی و راهبردی برای مدیریت حوادث داشته باشیم، گفت: لازم است تا پایان اردیبهشت جاری در همه شهرستان های استان، شناسامه و سندی حاوی اطلاعات مرتبط با نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و اقدامات لازم برای رفع مسائل تدوین شود.
حقیقی به لزوم آموزش برای آمادگی برای مقابله با بحران تاکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ملکف شده است تا آموزش مدیران، کارشناسان، شوراهای اسلامی، دهیاران و سازمان های مردم نهاد را در این خصوص در دستور کار قرار دهد.
وی به ضروت همکاری بانک ها و تسهیل در اخذ ضمانت ها در ارائه تسهیلات برای جبران خسارت های ناشی از بارندگی و سیل در استان تاکید کرد و گفت: پذیرفته نیست که بانک ها در این خصوص عملکرد پایینی داشته باشند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس در هر شهرستان، محور توسعه هستند، گفت: از ظرفیت جامعه نخبگان نیز باید در تدوین و تحقق برنامه های توسعه ای بهره گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز