معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

شهدا منشا و مقوم وحدت در جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۲:۴۰:۴۶
کد خبر: ۸۴۵۰۴۳
شهدا منشا و مقوم وحدت در جامعه هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه شهدا، منشا و مقوم وحدت و اتحاد در جامعه هستند، گفت: فلسفه برگزاری یادواره شهدا این است که بگوییم شهدا آن زمان در صحنه حضور داشتند و امروز نیز نفس و روح مطهر آن ها در فضای جامعه جاری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های استان در برگزاری یادواره ها افزود: به هیچ وجه نباید اجازه سوء استفاده از یادواره ها برای اشخاص و گروه های خاصی به ویژه در شرایط موجود داده شود.
وی با بیان اینکه شهدا مربوط به تمام جامعه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری از تمام قشرها و گروه ها انتظار می رود زمینه ای فراهم کنند تا با ایجاد وحدت و انسجام که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، توجه شود که از تریبون مقدس یادواره شهدا تلقی و برداشت دیگری نشده و شاهد برگزاری انتخاباتی دشمن شکن و با مشارکت حداکثری باشیم.
مرادی تصریح کرد: فضای مجازی و رسانه، فرصتی است که در جامعه وجود داشته و انتظار می رود کمیته ها فعال شده و در هر جلسه گزارشی از عملکرد خود در این حوزه را ارائه دهند.
وی تاکید کرد: کمیته ها محتوای لازم برای فضای مجازی را مهیا و ترویج و بسط دهند.
معاون استاندار زنجان گفت: هدف شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم از بزرگمردی غیرتمندانی است که در روزهای سخت، نظام و انقلاب را یاری کرده و از بزرگترین سرمایه یعنی جان خود گذشته‌اند.
وی شهدا را الگوی عملی برای جوانان خواند و تصریح کرد: رویکرد و وظیفه این شورا تبیین عالمانه، ترویج آگاهانه و تبلیغ هنرمندانه جایگاه شهید و شهادت در جامعه است.
مرادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهت گیری شورا را در قالب 12 ماده در سیاست های کلی، ابلاغ کرده اند و شورای استان نیز باید در این محور تلاش کند.
وی نهضت دیدار با 3 هزار خانواده شهید استان را اقدام ارزشمندی دانست و اظهار داشت: با این اقدام، فرهنگ شهادت در جامعه جاری شده، مدیران و مسئولان نسبت به خانواده های شهدا ادای دین کرده و این پیام را به جامعه می دهد که آرامش و امنیت امروز جامعه مدیون خون شهدا است.
مرادی اضافه کرد: شورای استان، اولویت های کاری سال جاری را با عزم جدی و به صورت عملیاتی، طراحی کرده و جهتگیری دستگاه های عضو، نهادهای غیردولتی، سازمان های مردم نهاد و تشکل ها هم به گونه ای باشد تا در حوزه رویکردهای شورا تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارای 7 کمیته است که کمیته رسانه و فضای مجازی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته علمی و پژوهشی با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته تکریم و تجلیل با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
همچنین مسئولیت 3 کمیته تالیفات و انتشارات، زنان و دفاع مقدس و مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز