استاندار زنجان:

حل مشکلات با چاره اندیشی علمی و عملیاتی محقق می شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۳:۰۵:۵۱
کد خبر: ۸۴۵۵۷۷
حل مشکلات با چاره اندیشی علمی و عملیاتی محقق می شود
استاندار زنجان با بیان اینکه حل مشکلات با چاره اندیشی علمی و عملیاتی محقق می شود، گفت: مدیریت استان برای دریافت راهکارها از سوی صاحب نظران و نخبگان دانشگاهی آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان به لزوم تلاش برای ثروت آفرینی از طریق فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید از گذشته نگری در برنامه ریزی ها عبور کنیم و شرایط و واقعیت های کنونی را در مدیریت مدنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه آسیب دیدن برخی از واحدهای تولیدی ناشی از بروز نبودن فناوری در آن ها است، اظهار داشت: حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر آی.تی و فعالیت های دانش بنیان راهبرد مهم در شرایط کنونی است.
مقام عالی استان بر لزوم برنامه ریزی و هدایت امور بر اساس واقعیت ها تاکید کرد و افزود: نباید حس بی تفاوتی در سطح جامعه به ویژه در بین نخبگان نسبت به مسائل وجود داشته باشد چرا که احساس مسئولیت موجب حرکت و تحول می شود.
استاندار زنجان به ضرورت بهره گیری از نخبگان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات با بهره گیری از توان دانشگاهیان قابل حل و فصل است.
نماینده عالی دولت در استان از تئوری پردازی های صِرف به ویژه در محیز های علمی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اکثر نخبگان کشور، تئوری‌پردازان حرفه‌ای و اجراکنندگان ضعیف هستند و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، بر اثر بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با قاچاق را عامل مهم در رونق تولید عنوان کرد و افزود: ثابت نگه داشتن قیمت گوشت گرم مرغ در استان در نرخ 11 هزار و 500 تومان به دلیل ناهمسان بودن قیمت ها در استان های همجوار با معضل قاچاق روبرو شد.
حقیقی به سهم بالای بخش کشاورزی در اشتغال استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با بکارگیری فن‌آوری‌های نوین می توان ارزش افزوده این بخش را در استان ارتقا بخشید. 
وی با بیان اینکه ثروت آفرینی فقط منحصر به صنعت و معدن نیست، گفت: گردشگری در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارد و در این زمینه تلاش شده است تا با افزایش ماندگاری گردشگران به نزدیک 48 ساعت در استان، صرفه اقتصادی در این بخش تقویت شود.
حقیقی در پایان بر بکارگیری جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: جوانان به واسطه انگیزه بالا، موجب پویایی در اداره امور می شوند.

 

نظر شما