معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

پیشگیری هزینه های درمان را کاهش می دهد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۵:۰۳:۰۵
کد خبر: ۸۴۵۹۵۲
پیشگیری هزینه های درمان را کاهش می دهد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پیشگیری از بیماری ها امری مهم تلقی می شود که با تحقق این مهم هزینه های درمانی به مراتب کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در اولین جلسه کمیته بیماران خاص استان زنجان اظهار کرد: گزارش انجمن های مختلف خیریه استان بشارت و نوید نگاه بلند انسانی را در این استان می دهد و اینکه زنجان از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه خیری و خدمات رسانی بهینه به بیماران برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه بیماران خاص سه ویژگی انسان های دردمند، نیازمند و آبرومند را با خود به همراه دارند، تاکید کرد: در عین حال که برای رفع درد خود تلاش می کنند، اما چون نیازمند و آبرومند هستند دست خود را بر کسی دراز نمی کنند.
این مسئول ادامه داد: انجمن های خیریه سلامت علاوه بر رفع درد بیماران و نیاز آنان آبروی بیماران را حفظ می کنند که این مهم در باورهای دینی و انسانی جای دارد و هنر مساله در این است که شخصیت، منش، بزرگی و مناعت طبع گروه های هدف حفظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این کمیته هر سه ماه یکبار مسائل بیماران خاص مطرح خواهد شد تا راهکارهایی برای گشودن گره های از مشکلات گروه های هدف باز شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: انجمن های خیریه حوزه سلامت به این مهم توجه داشته باشند که مراکز بیمارستانی در ارائه خدمات مورد نیاز خود به بیماران هدف با مشکلاتی از قبیل استهلاک دستگاه های خدمات دهی مواجه هستند که مشارکت خیران اثر گذار است.
وی اظهار داشت: بیمار برای دریافت خدمات مورد نیاز به انجمن های مختلفی مراجعه می کند و برخی ها نیز به لحاظ مناعت طبع بالا به هیچ مرجعی مراجعه نکرده و در واقع مغفول واقع می شوند.
مرادی افزود: بر این اساس مکانیزمی باید طراحی شود که بیماری که برای دریافت خدمت به انجمن خیریه ای مراجعه می کند، مرجع دیگر از خدمات دهی به او خودداری کند.
وی اضافه کرد: مشکلی که در بیماران مبتلا به ام اس به ویژه در بانوان مبتلا وجود دارد این است که به دلیل مسائل اجتماعی برای دریافت خدمات مراجعه نمی کند و در این راستا باید فضای جامعه به لحاظ فکری وروانی و اجتماعی فراهم شود تا این نوع مساله برای بیماران مرتفع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: رویکرد جدیدی در حوزه آموزش برای پیشگیری از ابتلای به بیماری انجام و در این خصوص یک مکانیزمی بین دانشگاه علوم پزشکی زنجان و انجمن های خیری برای تعامل بیشتر تعریف شود.
وی اظهار داشت: علوم پزشکی زنجان نیز بحث دریافت فرانشیز از بیماران خاص را بررسی و تحلیل کند و نکته دیگر بخشنامه ها یا مکانیزم های که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود به انجمن های خیری سلامت استان نیز اطلاع رسانی انجام گیرد.
مرادی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی این مساله به انجمن های خیریه می تواند به توجیه بیماران مراجعه کننده منتهی شده و بار مراجعات متعدد به دانشگاه علوم پزشکی و حتی دیگر متولیان حوزه سلامت را به مراتب کاهش دهد.

 

نظر شما