معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان:

NGO مؤسسه ای غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری، علمی و پژوهشی، محیط زیستی، کارآفرینی و غیره را در بر می گیرد

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۶:۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۴۷۵۹۳
NGO  مؤسسه ای غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری، علمی و پژوهشی، محیط زیستی، کارآفرینی و غیره را در بر می گیرد
دکترلیلا کریمی معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان: سازمان های مردم نهاد جوانان از جمله فرصت هایی هستند که در اختیار تمام جوانان 18 تا 35 ساله قرار دارد تا با تشکیل یک NGO فعالیت های داوطلبانه ای را در حوزه های مختلف مورد علاقه شان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاونت فرهنگی و امور جوانان با دو معاونت ساماندهی امور جوانان و معاونت فرهنگی تربیتی در سطح وزارت همکاری می کند. فعالیت های این معاونت در پنج حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان، امور فرهنگی و تربیتی، سامان دهی امور جوانان استان و شهرستان ها، ازدواج و تعالی خانواده و توسعه طرح های ملی صورت می گیرد.

گفتگویی حضوری با دکترلیلا کریمی معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان داشتیم که در پی تقدیم می گردد.

لیلا کریمی در رابطه با چگونگی ایجاد خانه های جوان و ضرورت ساختاری این مورد می گوید: با توجه به اینکه نظام آموزش رسمی کشور ما پاسخگوی تمامی نیازهای جوانان نیست، که برخی آموزش های غیر رسمی در کنار مدرسه و دانشگاه به نوجوانان و جوانان ارائه شود تا جوانان مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری لازم برای ورود به جامعه را کسب کنند و در فضاهایی مشابه با اتمسفر اجتماعی و فرهنگی جامعه بزرگتر، به تمرین مشارکت و کنشگری اجتماعی بپردازند.

معاون امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در رابطه با چگونگی فعالیت جوانان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد جوانان از جمله فرصت هایی هستند که در اختیار تمام جوانان 18 تا 35 ساله قرار دارد تا با تشکیل یک NGO  که مؤسسه ای غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است، فعالیت های داوطلبانه ای را در حوزه های مختلف مورد علاقه شان انجام دهند. این حوزه ها دامنه وسیعی از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری، علمی و پژوهشی، محیط زیستی، کارآفرینی و ... را در بر می گیرد و فرصت خوبی است تا جوانان در سطوح محلی و بعضا ملی و حتی بین المللی به تبادل اطلاعات و انجام اقدامات هماهنگ و مشترک با یکدیگر بپردازند.

کریمی در رابطه با تشکل های مردم نهاد افزود: ما در زنجان نمونه های بسیار موفقی از سازمان های مردم نهاد داریم که در سطح کشور بی نظیرند و در ارائه خدمات عمومی به مردم استان و همچنین استان های همجوار بسیار موفق عمل کرده اند. از این رو، فرهنگ مشارکت مردمی در زنجان به خوبی نهادینه شده است و می توان جوانان را هم در همین فضا رشد و آموزش داد تا با دانش، تجربه و توان بیشتری پا به عرصه های اجتماعی بگذارند.  

کارشناس امور فرهنگی ادره کل ورزش و جوانان در رابطه با چگونگی ایجاد خانه های جوان می گوید: وزارت ورزش و جوانان با ایجاد زیرساخت ها و مکانیسم های لازم سعی در تسریع و تسهیل مشارکت اجتماعی جوانان دارد. خانه های جوانان از جمله تمهیداتی است  در سراسر کشور که مکانی امن و سالم برای گردهمایی جوانان و برگزاری نشست ها و همایش ها فراهم می کند تا در فضایی خلاقانه به ابراز وجود و اظهار نظر در مورد مسائل روز جوانان بپردازند، فعالیت های گروهی انجام دهند و با بهره مندی از کلاس ها و کارگاه های آموزشی به  ارتقاء مهارت ها و توسعه ظرفیت های خود بپردازند.

لیلا کریمی در پایان ضمن اشاره به کمک های حقیقی استاندار و خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به تعداد و مکانهای خانه های جوانان اشاره نموده می گوید: اداره کلاداره کل ورزش و جوانان استان زنجان هم به تبع وزارت ورزش اقدام به راه اندازی و تجهیز خانه های جوانان در مرکز استان و شهرستان ها کرده است. اکنون در زنجان، خانه جوانان واقع در فرهنگسرای کوثر پارک رجائی مشغول به فعالیت است. برخی شهرستان های استان، از جمله خرم دره، خدابنده، طارم و ماهنشان نیز اقدام به راه اندازی خانه های جوانان کرده اند و در  برخی دیگر نیز به زودی خانه های جوانان افتتاح شده و در اختیار جوانان قرار خواهند گرفت.  

 

 

نظر شما