رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر:

فعالیت ۱۷ واحد معدنی در منطقه شکار ممنوع خراسانلو ابهر استان زنجان

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۰:۲۳
کد خبر: ۸۴۸۰۶۷
فعالیت ۱۷ واحد معدنی در منطقه شکار ممنوع خراسانلو ابهر استان زنجان
در شهرستان ابهر 52 معدن ثبت شده ، 25 معدن فعال وجود دارد که از این تعداد 17معدن در داخل منطقه شکار ممنوع خراسانلو ابهر فعالیت دارند .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد هادی کاظمی افزود: شهرستان ابهر از نظر ذخایر معدنی سومین شهرستان استان زنجان بوده که متاسفانه به سبب عدم رعایت الزامات زیست محیطی از سوی برخی معادن علاوه بر آسیب جدی به طبیعت موجب ایجاد مشکلاتی برای ساکنین جوامع محلی شده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: روز دوشنبه مورخ 23 اردیبهشت ماه 98 جلسه بررسی و رفع مشکلات معادن شهرستان ابهر در محل فرمانداری شهرستان و با حضور فرماندار، روسای ادارات حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و نماینده جهاد کشاورزی شهرستان ابهر و همچنین معاون امور معادن و رئیس اداره معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار گردید.

  محمد هادی کاظمی با بیان اینکه  فعالیت غیر اصولی معادن سبب تخریب محیط زیست خواهد شد، ادامه داد:  برخی از متولیان معادن آن طور که باید الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند و در نتیجه علاوه بر تخریب محیط زیست و ایجاد آلودگی، سبب سلب آسایش ساکنین جوامع محلی می شوند.

  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهرگفت: فعالیت معادن شهرستان توسط کارشناسان محیط زیست به صورت مداوم پایش می شود و در بازدید از معادن نحوه مدیریت زیست محیطی معادن مورد بررسی قرار گرفته و توصیه های لازم توسط کارشناسان به متولیان جهت بهره برداری اصولی ارائه می شود تا محیط زیست مورد تهدید و تخریب قرار نگیرد .

کاظمی با اشاره به اینکه اکثر معادن شهرستان ابهر سلیس و گرانیت هستند که با بی توجهی برخی از آنها به طبیعت آسیب جدی وارد می شود، ادامه داد: از جمله موارد تخلف زیست محیطی معادن: تخریب مراتع، ایجاد راههای ارتباطی گسترده، ایجاد ریزگرد، عدم توجه جدی به بحث احیاء و بازسازی و به طور کلی عدم رعایت برخی الزامات زیست محیطی بوده که علاوه بر آن مشکلات عدیده ای برای ساکنین جوامع محلی ایجاد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر ضمن درخواست از متولیان معادن جهت بهره برداری اصولی با رعایت کلیه الزامات گفت: در جلسه بررسی مشکلات معادن شهرستان مقرر گردید فعالیت واحدهای معدنی با جدیت توسط سازمانهای مرتبط مورد پایش قرار گیرد تا علاوه بر رفع مشکلات و کاهش تهدیدات، از ظرفیت موجود به بهترین نحو ممکن جهت توسعه شهرستان، استان و کشور بهره برداری شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز