مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

مرکز نیکوکاری المهدی شناط ابهر افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۵:۲۷:۰۷
کد خبر: ۸۴۹۰۴۳
مرکز نیکوکاری المهدی شناط ابهر افتتاح شد
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان، برنامه انسان‌سازی است، افزود: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس، رفع معایب، اصلاح نواقص، ترقی دادن روح، تسلط عقل، اراده و ایمان به شهوات و امیال نفسانی و درنهایت پرواز به‌سوی خداوند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری، در این مراسم گفت: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری در کنار ایفای نقش مساجد در تقویت بعد دینی و اعتقادی جامعه، احیای کارکرد و نقش اجتماعی مساجد در جامعه و سامان پیدا کردن نیاز نیازمندان در خانه خداوند است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان، برنامه انسان‌سازی است، افزود: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس، رفع معایب، اصلاح نواقص، ترقی دادن روح، تسلط عقل، اراده و ایمان به شهوات و امیال نفسانی و درنهایت پرواز به‌سوی خداوند است.

صفری بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین فلسفه ماه مبارک رمضان درک گرسنگی گرسنگان است، ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه فقرزدایی پای‌کار آوردن مردم، ایجاد فضای سبقت در خیرات و گفتمان سازی در حوزه کمک به نیازمندان است و امروز این موضوع با افتتاح مرکز نیکوکاری المهدی بعد عملی خود را به‌خوبی به اثبات می‌رساند.

وی بابیان اینکه همت کمیته امداد این است که حوزه فقرزدایی را اجتماع‌محور کند، گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری در سطح استان زنجان بخش از امور تصدی‌گری کمیته امداد را به این مراکز واگذار کرده و نقش مدیریتی، نظارتی و هدایتی این نهاد در حوزه فقرزدایی را تقویت کنیم.

صفری با اشاره به اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری در مساجد و با محوریت امام جماعت هر مسجد، افتخاری است، افزود: جنس کار این نهاد مبتنی بر ارزش‌های اسلامی بوده و مهم‌ترین هدف آن احیای عزت‌نفس و کرامت انسانی افرادی که به جهت فقر به آن خدشه واردشده، بوده و ایجاد مراکز نیکوکاری تقویت‌کننده این کارکرد مهم کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه 28 مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود خیران و نیکوکاران زنجانی از طریق این مراکز بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش‌های مختلف در سال گذشته به نیازمندان کمک کرده‌اند.

صفری از افزایش مراکز نیکوکاری استان زنجان به 110 مرکز تا پایان سال جاری نیز خبر داد و افزود: مردم ولایی استان زنجان به‌ویژه شهرستان ابهر بالاترین ایثار را از طریق فرهنگ شهادت معنا کرده‌اند و امروز این ایثارگری با ایجاد فضای سبقت در خیرات و انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه کمک به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری تجلی‌یافته است.

گفتنی است در پایان مراسم با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مسئولان و معتمدین محلی، خانواده شهدا و نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان (عج) شناط بالای شهر ابهر مرکز نیکوکاری المهدی محله شناط، در محل این مسجد افتتاح و فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز