مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

کارفرمایان با هزینه برای ورزش از معافیت ۱۰ درصدی مالیات برخوردار می شوند

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۷:۰۲:۲۲
کد خبر: ۸۵۳۳۷۶
کارفرمایان با هزینه برای ورزش از معافیت ۱۰ درصدی مالیات برخوردار می شوند
سجاد اوجاقلو به مزیت های تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: بهره گیری از این ظرفیت قانونی از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی استان علاوه بر معافیت مالیاتی در نشاط و سلامتی کارکنان و افزایش بهره وری در واحدهای تولید تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از کارفرمایان این استان خواست تا از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنند چرا که بر اساس آن با هزینه کرد در ورزش کارکنان، از ۱۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.

سجاد اوجاقلو  به مزیت های تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: بهره گیری از این ظرفیت قانونی از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی استان علاوه بر معافیت مالیاتی در نشاط و سلامتی کارکنان و افزایش بهره وری در واحدهای تولید تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درصورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقا مهارت وسلامت کارکنان خود، مراکزآموزشی و ورزشی ایجادکرده و یا در این خصوص هزینه کنند، با اعلام وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی می‌توانند ۱۰ درصد عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند.

اجاقلو ادامه داد: در صورت تائید هزینه‌ها توسط سازمان امور مالیاتی، وجوه مربوطه قابل تهاتر یا استرداد است.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارفرمایان برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانند به مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند و یا با شماره ۳۳۴۶۸۰۰۴ تماس بگیرند.

 

نظر شما