استاندار زنجان:

شهرداری‌ ها مکلف به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ ها هستند

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۲:۲۵:۳۶
کد خبر: ۸۵۴۱۸۰
شهرداری‌ ها مکلف به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ ها هستند
استاندار زنجان در خصوص نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی استان از محل درآمد شهرداری‌ ها گفت: این مبلغ در صورت وصول باید توسط شهرداری‌ ها به کتابخانه‌های عمومی پرداخت و در غیر این صورت باید پیگیری شود، زیرا شهرداری‌ها مکلف به پرداخت این مبلغ هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: شهرداری‌ها در این زمینه وظیفه داشته و در صورت مشکل نقدینگی نیز می‌تواند کمک غیرنقدی کرده و طرح‌های مشارکتی اجرا کنند.

وی اظهار داشت: در این زمینه، جلسه‌ای با مسئولیت معاون سیاسی و با حضور معاون عمرانی استاندار و سایر اعضا تشکیل و تدبیر و تمهیدی برای جذب این مبلغ به کتابخانه‌های عمومی اندیشیده شود.

حقیقی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی و مهم در پیگیری و رایزنی برای تعیین تکلیف دپوی پسماند سرب و روی، کمک به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها است تا بخشی از مشکلات خود را رفع کنند.
استاندار زنجان ادامه داد: می‌توان کتابخانه موجود در مرکز شهر زنجان را تجهیز کرده و به عنوان کتابخانه مرجع مورد استفاده قرار گیرد که برای تحقق این مهم پیگیری لازم از کتابخانه ملی صورت پذیرد.
وی با اشاره به سرانه نا مطلوب وضعیت مطالعه خاطرنشان کرد: کتاب و فرهنگ، بسیار مهم هستند و حتی کشورهای پیشرفته دنیا نیز کتاب را حذف نکرده‌اند.
حقیقی تاکید کرد: باید اقدامات اجرایی برای فرهنگ‌سازی مطالعه انجام شده و طرح‌های عملیاتی ارائه شود که در این صورت اعتباری از محل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز تخصیص می‌یابد.
مقام عالی دولت در استان زنجان نسبت به درخواست افزایش بودجه کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، اظهار داشت: کمک به فرهنگ و علم، ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد لذا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در صورت امکان مساعدت لازم در این زمینه را انجام دهد.
وی پیرامون پیش‌بینی احداث ۵ کتابخانه عمومی در سطح استان اعلام کرد: پروژه‌های تعریف شده باید عملیاتی شوند تا بهره‌وری لازم کسب شود، زیرا زمان بر بودن پروژه‌ها، کاهش ارزش پول و کیفیت بناها را در پی دارد.
حقیقی با اشاره به ۵ اقدام اولویت‌دار دستگاه‌ها به عنوان نقشه راه در سال ۹۸ گفت: این برنامه‌ها باید سنجیده و قابل رصد بوده و با توجه به بودجه سال گذشته تدوین و ارائه شوند.
وی افزود: برای تدوین نقشه راه، بودجه جداگانه‌ای تخصیص نمی‌یابد لذا باید با جهش، افزایش بهره‌وری مدیریت، چابک‌سازی، حذف موازی‌کاری و مکمل همدیگر تدوین شود تا رشد معنادار و قابل سنجشی نسبت به گذشته داشته باشد.
حقیقی تاکید کرد: نقشه راه دستگاه‌ها جهت رصد و پیگیری رسانه‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری بارگزاری می‌شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.
استاندار زنجان از حضور حماسی و بی‌نظیر مردم شایسته پایتخت شور و شعور حسینی در راهپیمایی روز جهانی قدس، تقدیر کرد.
گفتنی است؛ استان زنجان ۹۶ کتابخانه عمومی دارد که هم‌اکنون ۸۱ هزار نفر عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند.
 
 

 

 

نظر شما