معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

زنجان جزو سالم‌ترین استان‌ها در زمینه طلاق و اعتیاد است

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۴:۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۵۷۷۱۲
زنجان جزو سالم‌ترین استان‌ها در زمینه طلاق و اعتیاد است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: آمار حاکی از آن است که زنجان در زمینه طلاق و اعتیاد جزو استان‌های سالم کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه ستاد صیانت از نهاد خانواده، از طلاق و اعتیاد به عنوان دو مقوله مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و با بیان اینکه با اهتمام به این دو موضوع می‌توان سایر آسیب‌های اجتماعی را نیز مدیریت کرد، افزود: بی‌شک، این دو مقوله از آن جهت حائز اهمیت است که اگر توجه کافی به آن صورت نگیرد، می‌تواند در آینده بستری برای بروز سایر آسیب‌های اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: امسال برنامه‌های مختلفی برای مدیریت این دو آسیب اجتماعی داریم که یکی از این برنامه‌ها، اجرای عالمانه و غنی برنامه‌ها در راستای پیشگیری از مقوله مهمی به نام طلاق است، این در حالی است که معتقدیم برای تحقق این مهم باید اعتباراتی درخور این اقدام تخصیص یابد.
مرادی نافچی با یادآوری اینکه اقداماتی که تا به امروز در حوزه پیشگیری از معضل طلاق انجام شده، خوب بوده ولی هنوز با نقطه مطلوب در این زمینه فاصله معنی‌داری داریم، ادامه داد: امروز باید به دنبال راهکارهایی چون ارائه مشاوره‌های مدبرانه، آموزش‌های قبل از ازدواج و تولید محتوا به‌عنوان عواملی که نقش ارزنده‌ای در کاهش آمار طلاق در استان دارد، باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای دست‌یابی به نتایج مطلوب و اقداماتی که در این زمینه تا به امروز انجام شده است، باید برنامه‌های سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و احصا شود، اظهار کرد: احصای برنامه‌هایی که در این زمینه تا به امروز انجام شده است، باعث می‌شود تا برنامه‌ها با هم‌افزایی بیشتری در حوزه پیشگیری از طلاق و مهم‌تر از آن ترویج ازدواج به اجرا گذاشته شود.
مرادی‌نافچی با بیان اینکه امروز زمان آن فرا رسیده است که نسبت به تحلیل ظرفیت‌هایی که در راستای پیشگیری از طلاق داریم را اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقداماتی که تا به امروز انجام شده، باعث شده است که زنجان در زمینه طلاق و اعتیاد جزو استان‌های سالم باشد، به همین خاطر معتقدیم برای تداوم این روند باید از ستاد صیانت از نهاد خانواده به‌عنوان یک اتاق فکر استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز