مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

تبریک به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی، ورزشهای زورخانه ای و بسیج ورزشکاران

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۹:۳۰
کد خبر: ۸۵۸۴۷۵
تبریک به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی، ورزشهای زورخانه ای و بسیج ورزشکاران
ورزش پهلوانی و زورخانه ای نه تنها به عنوان یک رشته ورزشی تن و جان را می پرورد بلکه با فرهنگ اصیلی که همراه دارد روح و روان را صیقل می دهد و با تأثیرات مثبتی که در جامعه دارد می بایست بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی خلیلی چچکی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در پیامی هفته فرهنگ پهلوانی، ورزشهای زورخانه ای و بسیج ورزشکاران را تبریک گفت.

ورزش پهلوانی و  زورخانه ای نه تنها به عنوان یک رشته ورزشی تن و جان را می پرورد بلکه با فرهنگ اصیلی که همراه دارد روح و روان را صیقل می دهد و با تأثیرات مثبتی که در جامعه دارد می بایست بیش از این مورد توجه قرار گیرد. 

حضور ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی باید نمایشی از قدرت جسمانی  آمیخته با روحیه جوانمردی و اخلاق مداری باشد که آن را فرهنگ پهلوانی  می نامیم . 

یکی از رسالت های اصلی ورزشکاران ما به عنوان یک ورزشکار جوان مسلمان پیروی از سیره و مسلک الگوی جوانمردی و ایثار و گذشت مولا علی (ع) است که به ما آموخت که پهلوانی آمیخته با فتوت و جوانمردی و شامل صفاتی همچون تواضع و کظم غیظ؛ حق پرستی و حقیقت طلبی؛ دیانت و صداقت؛ شجاعت و شهامت؛ ظلم ستیزی و مقاومت و پرهیز از عُجب و خودپسندی است.

قهرمانان ورزشی ما باید بدانند که پهلوان منشی فراتر از قهرمانی  کسب مدال است و آن زمان که قهرمان ورزشی ما پهلوانی مثال زدنی باشد می توان گفت که در این مسیر به هدف رسیده ایم. 

سالروز 17 شوال را فرصتی مغتنم می دانم تا به تمامی ملت ایران و به ویژه ورزشکاران و جامعه ورزشی استان زنجان، روز فرهنگ پهلوانی را تبریک گفته و بار دیگر همه را  به پهلوان منشی دعوت کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز