فرماندار زنجان:

بسیج ملی کنترل فشار خون با سیاست های اقتصاد مقاومتی مرتبط است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۲:۳۴
کد خبر: ۸۵۸۸۱۷
بسیج ملی کنترل فشار خون با سیاست های اقتصاد مقاومتی مرتبط است
فرماندار زنجان گفت: حرکت اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بسیج ملی کنترل فشار خون مرتبط با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و علاوه برآن اقدامی مهم و اثر گذار در خود مراقبتی و خود کنترلی افراد است تا بیش از گذشته به سلامتشان توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  رضا عسگری فرماندار زنجان در همایش پیشگیری و کنترل فشار خون استان زنجان افزود: فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت اموزش این مهم را به همه شهروندان ایرانی در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی جامعه بزرگ سلامت بسیج ملی کنترل فشارخون را که بیماری پنهان محسوب می‌شود در اولویت برنامه‌ای خود قرار داده است، زیرا بیشتر مبتلایان بدون اگاهی از این بیماری و با بروز بیماری‌های دیگری از آن، آگاه می‌شوند.

عسگری خاطرنشان کرد: افراد مبتلابه اختلالات فشار خون در رفتار تحرکات خود کنترل ویژه ای داشته باشد، این بیماری آثاری را به سایر اجزای بدن مشکلاتی را ایجاد می کندو در این میان اطلاع رسانی رسانه‌ها به خانواده‌ها بسیار اثر گذار است.

وی اضافه کرد: این طرح شروع مناسبی برای اقدامات مشابه در بخش‌ها و اولویت‌های دیگری است که با ایجاد شرایط مناسب می‌توان با صیانت از افراد افرادی که در حوزه تولید و ثروت نقش آفرین هستند سالیان بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار زنجان ادمه داد: طی پنج دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی درحوزه درمان کشور انجام گرفته و یکی از دغدغه‌های اصلی کشور کنترل بیماری‌های واگیر بود که بخش اعظمی از آن ریشه کن شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت بیماری‌ها در کشور از واگیر به غیر واگیر تغییر یافته و به نوبه خود هزینه‌های سرسام آوری را بر جامعه و خانواده تحمیل کرده است.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس باید برای کنترل این نوع بیماری‌ها سرمایه گذاری لازم انجام گیرد و در این میان آموزش، تغییر رفتار و نوع سبک زندگی افراد بدون در نظر گرفتن صرف هزینه هنگفت آن، نتیجه بهتری را به دنبال دارد.

فرماندار زنجان گفت: هر چند بخشی از بیماری‌ها با صرف هزینه‌ی درمان پذیر بوده اما تبعات ناشی ازآن به قمیت جان فرد و یا حتی معلولیت منتهی می‌شود، در حالی که شیوه صحیح زندگی، آموزش همگانی و با تغییر رفتار می‌توان با کمترین هزینه‌ای پیشگیری کرد

عسگری افزود: بخشی از خانواده‌ها ی تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز به واسطه وجود یک بیماری با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که در صورت توجه بیشتر، آگاهی و آموزش‌های لازم این مهم رخ نمی‌داد.

فرماندار افزود: بخشی از هزینه‌های مرتبط با درمان توسط بیمه‌ها، بخشی دیگر توسط دولت‌ها بصورت یارانه پرداخت می‌شود که با جهت دهی و صرفه جویی های مناسب می‌توان هزینه‌های هنگفت آن را به حداقل رساند.

این مسئول یاد آور شد: هم اکنون بخشی از نیازهای دارویی داخل از برخی کشورها وارد می‌شود که در صورت کنترل و پیشگیری علاوه بر کاهش وابستگی می‌تواند شرایط بهتری را برای حضور کشورمان در عرصه‌های بین المللی فراهم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز