مدیرکل آموزش و پرورش استان در نمایشگاه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی:

هدف سند تحول بنیادین خارج کردن مدرسه از حالت منفعل است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۹:۲۵
کد خبر: ۸۵۸۸۵۶
هدف سند تحول بنیادین خارج کردن مدرسه از حالت منفعل است
ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در طی گفتگویی در حاشیه نمایشگاه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: هدف سند تحول بنیادین خارج کردن مدرسه از حالت منفعل است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه ظهر امروز در دبیرستان علامه طبابایی ناحیه دو زنجان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه نظام آموزشی در کشور هم‌ اکنون دوره تحول را سپری می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر سند تحول در آموزش و پرورش در دست اجرا است.

ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش، رویکرد تغییر این نهاد از یک نهاد صرف آموزشی به یک نهاد و سازمان فرهنگی و اجتماعی با داشتن سرمایه انسانی است، عنوان کرد: رویکرد آموزش و پرورش تبدیل مدارس به یک آموزشگاه بزرگ است تا دانش‌آموزان در آن رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش تغییر رویکرد دانش‌آموزان از حفظ محوری به سمت تولیدگری است، اظهار کرد: در این فرآیند دانش‌آموزان می‌آموزند خود خویشتن‌دار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه  سند تحول بنیادین تلاش دارد مدرسه را از حالت منفعل به حالت فعال در آورد، عنوان کرد: این سند تلاش دارد دانش‌آموزانی تربیت کند که در طراز ایران اسلامی متمدن باشند.

رفیعی با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف تحصیلی دانش‌آموزان با اجرای جشنواره‌های مختلف مهارت‌های گوناگون را فرا می‌گیرند، افزود: در دوره ابتدایی طرح جابربن حیان، در دوره اول متوسطه جشنواره نوجوان خوارزمی و دوره دوم متوسطه جشنواره جوان خوارزمی برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی تابستان سال‌ جاری به اصفهان اعزام می‌شوند، گفت: مرحله کشوری این جشنواره فرصتی برای مبادله علمی بین دانش‌آموزان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز