معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبر داد:

فعالیت ۴۴ حزب شناسنامه‌دار در استان زنجان

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۳:۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۵۹۲۹۳
فعالیت ۴۴ حزب شناسنامه‌دار در استان زنجان
خدابخش مرادی‌‌نافچی در نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان یک میلیون جمعیت را در خود جای داده و با هفت استان کشور هم‌جوار بوده که به‌عنوان شاه‌راه ارتباطی شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، از فعالیت ۴۴ حزب شناسنامه‌دار و ۲۲ تشکل دانشجویی در استان خبر داد.

خدابخش مرادی‌‌نافچی در نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان یک میلیون جمعیت را در خود جای داده و با هفت استان کشور هم‌جوار بوده که به‌عنوان شاه‌راه ارتباطی شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود. 
وی با بیان اینکه ۳۲.۸ جمعیت استان در نقاط روستایی و مابقی در شهرها ساکن هستند، تصریح‌ کرد: به لحاظ اجتماعی، ۲۷۰ سازمان مردم‌نهاد و ۸۰ موسسه خیریه در استان فعال است. همچنین ۱۳۰۰ هیئت مذهبی نیز در استان فعالیت دینی و مذهبی دارند. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای ایجاد ارتباط بهتر با گروه‌های مختلف، گفت: مجموعه‌ای از نشست‌ها در استان آغاز شده است و هر سه ماه یک‌بار جلسه‌ای با این افراد برگزار می‌شود. در همین راستا نشست با اقشار مختلف جامعه برگزار شده و حضور در شهرستان‌ها جزو برنامه‌های ما قرار دارد‌. 
مرادی‌نافچی به تشکیل شورای مشورتی جوانان نیز اشاره کرد و افزود: در این انتخابات ۵۰۰ نفر از جوانان حضور داشته و افراد انتخاب شدند و قطعا کارهای خوبی با همکاری این قشر انجام خواهد شد. 
رئیس خانه احزاب استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های پیشگام در تاسیس خانه احزاب بوده ولی هنوز جسارت لازم را در فعالیت به دست نیاورده است، گفت: واقعیت این است که جامعه نیاز به حزب دارد. امروز نیازهای مردم متفاوت شده است و یکی از این نیازها توجه به سرنوشت آن‌ها است. 
عباس قنبری با اشاره به اینکه آشتی مردم با احزاب باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴ حزب در استان داریم ولی ضمانت اجرایی برای فعالیت احزاب در استان نیست. 
وی با بیان اینکه قرار است در استان زنجان ظرفیتی ایجاد شود که مردم با حزب‌گرایی هرچه بیشتر آشنا شوند که طرح مربوط به آن نیز ارائه شده است، افزود: این امر موجب آشنایی بیشتر مردم با احزاب می‌شود. 
همچنین یکی از فعالان سیاسی استان در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه هنوز فعالیت احزاب در کشور جا نیفتاده است، گفت: احزاب به‌عنوان بازوان مسئولان بوده و باید از توان آن‌ها کمک گرفت. چرا فقط در زمان انتخابات سراغ احزاب می‌روند. 
حسن کریمیان با اشاره به اینکه متاسفانه کارکرد احزاب انتخاباتی شده است، افزود: باید از ظرفیت احزاب در پیشبرد اهداف استفاده کرد؛ هر چند به این ظرفیت بی‌توجهی شده است. حداقل از احزاب در امور مشاوره بگیرید. 
در ادامه، دبیر حزب پیشرفت و عدالت اسلامی در استان زنجان نیز گفت: دولت از نخبگان استفاده کرده و در تصمیم‌گیری‌ها از آن‌ها خیرخواهی کند. 
اکبر عباسی خاطرنشان کرد: سیاست‌زدگی در ایام انتخابات حاکم شده و جای سیاست‌ورزی را اشغال می‌کند و وعده‌ وعیدهای نادرست به مردم داده می‌شود‌ و باید برای بهبود این شرایط از ظرفیت احزاب استفاده شود. 

 

نظر شما