فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در زنجان:

امروز معیشت مردم و رونق تولید اصل اساسی است

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۱:۴۱:۵۱
کد خبر: ۸۵۹۹۵۴
امروز معیشت مردم و رونق تولید اصل اساسی است
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در زنجان گفت: اولویت سال ۹۸ معیشت مردم، رونق تولید ، ایجاد اشتغال و یا حفاظت از مشاغل موجود است و در واقع معیشت مردم و رونق تولید در شرایط فعلی کشور اصل اساسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ایجاد اشتغال یا حفاظت از شغل های موجود است و باید بر روی این مباحث در سال جاری متمرکز شویم و همه طرح ها را با این سه محور بسنجیم. 
معاون اول رییس جمهور با بیان این مطلب که اقتصاد کشور راهی به جز حمایت از بخش خصوصی ندارد، گفت: ما امروز با شرایطی مواجه ایم که ممکن است محدودیت هایی بر بخش های خصوصی نیز اعمال کنیم اما مبنی بر برگشت از مواضعمان در راستای حمایت از بخش خصوصی نیست بلکه معیشت مردم و رونق تولید اصل است و باید با توجه اینها سیاست هایی اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: در بخش اقتصاد مهمترین موضوع، حفاظت و حمایت از بخش خصوصی است و ما باید از بخش خصوصی در این مقطع مراقبت جدی داشته باشیم. 
جهانگیری با تاکید بر برپایی کارگروه های رفع موانع تولید در استان ها در راستای رونق تولید با تفویض برخی اختیارات قانونی اظهار کرد: در اقتصاد به نظر می رسد محوریت کار را باید به اقتصاد مقاومتی دهیم که مقام معظم رهبری بعنوان راهبرد ترسیم کردند. باید ستادهای اقتصاد مقاومای فعال شوند ما نمی خواهیم شعب ابیطالب داشته باشیم یا مردممان یک وعده غذا بخورند بلکه ما می خواهیم مردممان زندگی آبرومندی داشته باشند و از درد و آلام مردم بکاهیم . 
وی استفاده از تمام ظرفیت های کشور و ارتباط با اقتصاد دنیا را رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: اتکای اقتصاد به درآمد نفت باید کم شود که یکی از مهمترین جهت گیری های اقتصاد مقاومتی است و از سال ۹۸ نباید خیلی روی درآمد نفت حساب باز کنیم. 
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه مردم ایران، زنجانیان را بعنوان عاشقان اباعبدالله می شناسند، طرح های افتتاح شده در زنجان را قابل تقدیر دانست و گفت: طرح های اجرا شده در استان زنجان توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی هم در بخش صنعت و هم کشاورزی قابل تقدیر است. در بحث شوینده ها نیز جز واحدهایی بودند که با ماشین آلات مدرن ،محصولات قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی کشور تولید می کردند. 
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی استان زنجان توانمندی بسیار خوبی دارد و بر اساس تعهدی که در سفر رییس جمهور داشتیم، انجام ۲۵ هزار هکتار آبیاری نوین به منظور صرفه جویی آب و بهره وری محصول، در روستای دو تپه سفلی ما شاهد افتتاح بخشی از آن بودیم.
جهانگیری اظهار کرد: حل مشکلات کلان کشور و مواجه با دشمنان قدرتمند همه به پشتوانه مردمی امکان‌پذیر است که مشکلات را تحمل می کنند و ما را همراهی می کنند و باید واقعا قدردان این مردم باشیم و به رفع مشکلات بپردازیم. 
وی با ویژه خواندن شرایط کشور، بیان کرد: امروز کشور شرایط ویژه ای دارد و در این شرایط، ما بعنوان مدیران کشور میدانیم چه مشکلاتی در کشور داریم و در مورد مسائل و مشکلات بخش خصوصی هم مطلع ایم. 
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور همچنین در خصوص خروج امریکا از برجام عنوان کرد: در شرایط فعلی و مسائل پیش آمده با امریکا ما کاملا بی تقصیریم و هر آنچه لازم بود در راستای توافق انجام دادیم. ما به تعهداتمان عملکردیم و این اوج ظلم است که یک طرف توافق به تمام موارد عمل کرده ولی طرف دیگر از توافق خارج شدند. کسی در برابر این ظلم کوتاه نمی آید.
جهانگیری تصریح کرد: ایران کشور بزرگ و قدرتمندی است با ظرفیت های فراوان و ما مسئولان کشوری بزرگ با هویت و پیشینه تاریخی غنی هستیم لذا ما حق نداریم این هویت بلند بالا را خدشه دار کنیم .
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امریکا می خواهد با فشارهای اقتصادی و ارسال ناو و هواپیما ما را بترسانند، بیان کرد: آنها وقتی دیدند در این راستا موفق نشدند گزینه مذاکره را مطرح کردند و سعی در تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی دارند که ترامپ موافق مذاکره است و ایران مخالف. 
اسحاق جهانگیری افزود: اینها همه شوهاییست برای فشار آوردن به ایران. هدف گذاری امریکا بدون تردید فروپاشی اقتصاد ایران بود و سخت کردن زندگی بر مردم ایران است.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تصریح کرد: امریکایی ها دو هدف گذاری در نظر گرفته اند یکی حذف منابع درآمدی که هنوز یکی از اصلی ترین منابع درآمدی نفت است که البته نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر اتکا به نفت در وضعیت بهتری قرار داریم . هم اقتصاد کشور و هم بودجه کشور توسط امریکا هدف قرارداده شده و هنر ما در سمت مدیریت داشتن راهکارهایی برای کم کردن فشارها بر مردم و کنترل این فشاره بر مردم است.
او با ثروتمند خواندن دولت ایران اظهار کرد: ما جزو معدود دولت های ثروتمند دنیا هستیم که بدهی خارجی نداریم. ما آنچه داریم همه دارایی است. دارایی کشور را در موقع لزوم باید فروخت. باید ما در سال جاری منابع خوبی پیدا کنیم.
معاون اول رییس جمهور گفت: زنجان از استان های پر پتانسیل کشور است و علما، نخبگان و چهره های شاخصی از این شهر برخواسته اند . 
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با تاکید بر حل مشکلات بخش خصوصی ، اظهار کرد: آنچه برای بخش خصوصی مشکل ایجاد کرده دولت باید حل کند. باید آرامش را در بخش خصوصی حفظ کرد تا آنها بتوانند به کشور خدمت کرده و در آن شغل ایجاد کنند.
او همدلی مسئولان زنجان را ستودنی دانست و بیان کرد: استاندار زنجان از مدیران پرتلاش، مردمی و پیگیر هستند و همدلی بین مسئولان زنجان ستودنی است. در این دوران ما باید همه با هم همدل و هم رای باشیم. اگر درد مردم را داریم بهترین راه همین همدلی است و تصمیمات دولت را همه تصمیم خود بدانند تا در جهت مصالح کشور گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز