مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان:

صندوق کارآفرینی امید ۳۳۲ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در زنجان پرداخت کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۵:۲۵:۳۶
کد خبر: ۸۶۲۱۴۸
صندوق کارآفرینی امید ۳۳۲ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در زنجان پرداخت کرد
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی تا کنون، این صندوق ۳۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ۵۳۸ طرح در مناطق روستایی استان زنجان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هادی بابایی مهر گفت: این میزان تسهیلات که از محل منابع مشترک با صندوق توسعه ملی به متقاضیان در مناطق روستایی پرداخت شده، زمینه اشتغال یک هزار و ۱۷۲ نفر را در استان زنجان فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی در رشته‌های مختلف، از طریق ثبت نام در سامانه کارا و تأیید کمیته فنی اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در مرداد ماه سال ۹۶ به تصویب رسید و قرار است در نتیجه اجرای آن ۱۸۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در کشور برای متقاضیان ایجاد شغل در مناطق روستایی پرداخت شود.

سهم استان زنجان از تسهیلات حمایت از اشتغال پایدار روستایی سه هزار و ۴۹ میلیارد ریال است که از طریق بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک‌های عامل طرح، به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح اشتغال زایی در مناطق روستایی این استان در جریان سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهوری به زنجان در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در این سفر با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، عملیات اجرایی مجتمع رفاهی خدماتی آکانزانیا واقع در کیلومتر ۸ جاده زنجان به ایجرود با تعهد ایجاد اشتغال بالغ بر ۱۲ نفر با دریافت تسهیلات به میزان ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: باشگاه بدنسازی واقع در روستای دوتپه سفلی در شهرستان خدابنده نیز با تسهیلات دریافتی به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ایجاد اشتغال برای ۴ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان این صندوق حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توسعه زنجیره‌های تولید، توزیع و فروش محصولات، فعالیت و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان، صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی، توسعه تولید صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی است.

 

نظر شما