رئیس انجمن صنفی بیمه ایران در استان زنجان:

حاشیه امنیت شغل بیمه در هاله ای از ابهام است

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۹:۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۷۱۹۷۲
حاشیه امنیت شغل بیمه در هاله ای از ابهام است
محمد رضا محمدی کارشناس ارشد مدیریت، رئیس انجمن صنفی بیمه ایران در استان زنجان: زمانی که همه در استراحت بسر میبرند نماینده بیمه نگران مشکلات شغلی خود است و این نگرانی و استرس به خانواده او نیز منتقل می شود.این مشکلاتی از این دست باعث گردیده عده ای از همکاران ما رسما از شبکه فروش خارج شده و اقدام به تعطیلی نمایندگی خود نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ محمد رضا محمدی کارشناس ارشد مدیریت، رئیس انجمن صنفی بیمه ایران در استان زنجان در رابطه با امنیت شغلی صنعت بیمه و عدم حاشیه امنیت در آن نقطه نظر های خود را ابراز داشت.

محمدی ضمن اشاره بر اینکه امنیت شغلی یکی از اساسی ترین فاکتورهای مورد نیاز نمایندگان بیمه می باشد، در باره مشکلات این صنف گفت: یکی از مشکلاتی که بعضا نمایندگان بیمه به آن گرفتار می شوند اشتباهاتی است که سهوا در صدور بیمه نامه توسط عوامل نمایندگی در درج صحیح مطالب در بیمه نامه صورت می گیرد که با جریمه های بسیار سنگین، امنیت شغلی نمایندگان را ضربه پذیر کرده است، بگونه ای که در صورت اشتباه نماینده بخشی از خسارت را از نماینده دریافت می کنند.یکی از اولیه ترین و اساسی ترین اقدامات انجمن رسیدگی به چگونگی و حل این معضل می باشد . در این رابطه پیشنهادی را به مدیریت استان تسلیم کرده ایم مبنی بر اینکه با ایجاد یک صندوق اعتبار، سقفی را برای نماینده قایل شوید تا نماینده فرصت جبران خسارت ناشی از اشتباه را داشته باشد. در نظر است با تشکیل این صندوق اعتبار ویژه بگونه ای خسارت وارده به نمایندگی هائی که براشان این مشکل ایجاد شود پرداخته شود و نماینده از حاشیه امنیت بیشتری برخوردار شود. قابل ذکر است که ما خود یک بیمه مسولیت داریم که دست ما را نمی گیرد.

رئیسانجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در استان زنجان با اشاره به استرسی که از عدم امنیت شغلی در صنعت بیمه وجود دارد افزود: زمانی که همه در استراحت بسر میبرند نماینده بیمه نگران مشکلات شغلی خود است و این نگرانی و استرس به خانواده او نیز منتقل می شود. مشکلاتی از این دست باعث گردیده عده ای از همکاران ما رسما از شبکه فروش خارج شده و اقدام به تعطیلی نمایندگی خود نمایند. کد نمایندگی شان  هم لغو شده .در این وضعیت تورم در جامعه، ریالی به کارمزد های نمایندگان افزوده نگشته. ما انتظار داریم متناسب با واقعیت های روز جامعه ، مشکلات ما نیز دیده و راهکاری مناسب اندیشیده شود تا همکاران خوب من ناچار به خروج از چرخه نمایندگی نشوند . هشتاد درصد درآمد ما هزینه می شود.  برای بیست درصد هیچ کس اقدام به کسب و کار نمی کند چون دخل و خرج میزان نمی شود. 

مهندس محمد رضا محمدی در رابط با امور مالیاتی که متوجه نمایندگان بیمه می گردد اظهار داشت:در جلسه ای که با مسولین محترم امور مالیاتی داشتیم خودشان اذعان داشتند که شفاف ترین مسایل مالی مربوط به صنعت بیمه می باشد . علی رغم این شفافیت گاها ما دچار مشکل میشویم .از آنجایی که هزینه امور مالیاتی ما از ناحیه دیگر پرداخت می شود نمایندگان نسبت به ارسال اظهار نامه دقت کافی نمی کنند که این خود معضلی برای صنف ما شده . در عین حال گاه دو کارمند محترم اداره امور مالیاتی از یک بخشنامه تفسیر کاملا متفاوتی دارند که خروجی این دوگانگی به ضرر ما تمام می شود.ما تابع قانونیم در صورتی که یکسان اجرا شود .

رئیسانجمن  در رابطه با پرداخت تسهیلات برای نمایندگان گفت: در سنوات گذشته تسهیلات خوبی برای نمایندگان قایل می شند ولی در حال حاضر ضمن اینکه این تسهیلات وجود ندارد با نماینده بشکل ابزاری برخورد می شود حتی با ادبیات نچندان مطلوب.و این در صورتی است که 95 درصد کارمزد به مرکز رفته و تنها 5 درصد به نماینده اختصاص داده می شود.

وی افزود: ما در تلاشیم که توان بالقوه انجمن های بیمه ایران را با تعامل، رسانه ای سخن گفتن و انسجام صنفی که اولیه ترین حقوق ماست به نیرویی بالفعل تبدیل کنیم تا از این رهگذر خدمت رسانی مطلوب تری را درکنار کسب رفاه بیشتر برای همکارانم بدست آوریم.باید انجمن های ما در سراسر کشور با تعامل بیشتر به نیرویی تبدیل شوند که حقوق مغفولمان دیده شود. ما اصالتا و رسالتا وظیفه امان صیانت از حقوق همکارانمان است . امیدداریم که همه همکاران وحدت رویه و همدلی و همکاری را پاس بدارند تا به اهداف عالیه خود نزدیک تر شویم.

محمدی در پایان سخنان خود اشاره نمود که : انشالله بزودی با همکاری دوستان فعالم در انجمن و نمایندگان عزیز در سطح استان شاهد حرکت های مفیدی خواهند بود، واین محقق نخواهد شد مگر با همدلی و همکاری همه عزیزان.

لازم به ذکر است که انتخابات انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در استان زنجان  با حضور عضو هیئت مدیره مرکزی کانون صنفی بیمه ایران در نیمه اول اسفند ماه 97 در مرکز آموزش بیمه ایران در زنجان برگزار گردید و محمد رضا محمدی با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران دراستان زنجان برگزیده شد.

محمد رضا محمدی  در پایان افزود: با تعاملات سازنده نمایندگان کلیه شهرستانهای استان را نیز همراه کانون نموده ایم. 

 مسلما یکپارچگی و همکاری نمایندگان در کل استان باعث می گردد بنده و دیگر اعضای انجمن تمامی پتانسیل کاری خود را درجهت رفاه و ایجاد امنیت شغلی همکاران بکار بندیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز